TENSON by X-Tend

Tenson, het Zweedse outdoor- en lifestylemerk met wortels aan de Zweedse westkust (opgericht in Varberg 1951) had in de voorafgaande jaren een roerige periode doorgemaakt waarin zeer onderscheiden herstructurerings- en herpositioneringsprocessen door opvolgende (licentie-) eigenaren op merk-, product-, marketing-, verkoop- en distributie-strategieën werden ‘los gelaten’. De overname van het merk en de integratie in de […]

INGRID KOPPE en REUSCH. Een successtory dat meerdere decennia mocht voortduren

Tien jaren lang samenwerken met wederzijds plezier en succes en een verviervoudiging van de NL-business. Zo zou je het succesverhaal van Ingrid Koppe als ‘boegbeeld’ en representant voor de Nederlandse markt van handschoenen- specialist REUSCH in de afgelopen tien jaren kort en bondig kunnen  omschrijven. En nu  Ingrid’s pensioendatum aan de horizon verschijnt  (mei 2025) […]

De ‘R’ is nu van alle seizoenen en van iedereen; Re-commerce anno nu

De Greenpeace-campagne ‘Detox my Fashion’ in 2011 was een eye-opener. Greenpeace ging er met ‘gestrekt been’ in met een campagne tegen het gebruik van gevaarlijke chemicaliën in de kledingindustrie. De ‘geest’ was duidelijk uit de fles en in menig gesprek tussen acterende bedrijven en media kwam het onderwerp vervolgens ter sprake. In de afgelopen jaren […]

ISPO Munich 2023. Anders en zeker niet minder interessant. Een terugblik

De meningen waren vooraf verdeeld, net als de verwachtingen ook zeer divers waren. Hoe zou ISPO Munich nog een interessant fenomeen kunnen blijven nu de sportartikelen en de presentatie van de nieuwe collecties naar de achtergrond verdwijnen en de sportindustrie, de ontwikkelingen en de toekomst een veel belangrijkere plek zouden krijgen? Het bezoek aan de […]

ISPO Munich 2023, 28-30 november 2023 New Perspectives on Sports

ISPO Munich 2023 komt steeds dichterbij; de countdown loopt inmiddels. Van 28 tot en met 30 november 2023 (dinsdag tot en met donderdag) komt de branche opnieuw bijeen in München. De invulling en het programma laten zien dat de organisatie een nieuwe koers inzet met het evenement. In deze special edition kijken we graag even […]

Gezonde Voeten verdienen Gezonde Schoenen

Je kent ze wel, gezegden als ‘voet aan de grond krijgen’, ‘ de ene voet niet voor de andere kunnen zetten’,‘reus met lemen voeten’ en  ‘iemand de voet lichten’. Gezegden die focussen op stabiliteit als belangrijkste functie van de voeten. Begrijpelijk, maar… voor de meest fundamentele vorm van onze voortbeweging – lees: lopen – is […]

Sportbrillen! Want onze ogen zijn verantwoordelijk voor 70% van ons prestatievermogen.

Goed zicht kan vaak bepalend zijn voor je prestaties of de afloop van een wedstrijd. Onafhankelijk van deactiviteit of sport die je beoefent. Maar.. goed zicht is ook voorwaardelijk voor de veiligheid van jezelf en je mede-sporters. Of je nu een ontspannen vrijetijds-sporters bent, een ambitieuze amateur of zelfs professional; Een op jou als individu […]

Het Opvolgersportaal van GMS Group Benelux: Matchmaking in Retail

GMS Group, met het Benelux-team voorop, heeft met het nieuwe platform Opvolgersportaal van een bedreiging een kans gemaakt. Het potentiële verlies van klanten, contactpunten naar de consument en business is omgezet naar een kans, niet alleen op continuïteit, maar ook op uitbreiding en verdere kwalitatieve ontwikkeling van haar klantenbestand en samenwerkingen. Voor de (aspirant) samenwerkende […]

Regie in eigen Hand; Ellers by Veldman Sport

Ellers. Merk en producten als resultaat van visie/aanpak: Anders dan Anderen en Goed-Beter-Best. Een merk in eigen huis en door Veldman Sport zelf ontwikkeld. Dit initiatief was voor Bert Jan Kelder en Dennis Vriezekolk de oplossing voor het wegnemen van een aantal knelpunten in de begeleiding van verenigingen en clubs; wedstrijdshirts die te laat geleverd […]

Survival of the Fittest. Strijd tussen Centers komt op stoom

De branches sport, mode en outdoor zijn in de afgelopen jaren steeds vaker, verder en intenser in en met elkaar verstrengeld. Differentiatie en diversificatie van producten en services alom. Digitale technologieën hebben hebben bovendien niet alleen marketing en bedrijfsprocessen een ander gezicht en verloop gegeven, maar ook de traditionele keuze tussen een B2B (indirecte) en […]