LOYALE KLANTEN VERTEGENWOORDIGEN DE KLANTENGROEP MET MEESTE RENDEMENTSPOTENTIE

Klanten die het vaakst terug komen voor hun aankopen kosten het minst om deze steeds weer te (blijven) binden; de wervingskosten per transactie zijn beperkt en bovendien levert frequente aankopen ook veel data op mbt extra verkooppotentie.
Het Nationale Benchmark Kledingwinkels-onderzoek laat zien dat webshops bijna standaard beter in staat zijn om kopers te binden dan fysieke winkels. Deels waarschijnlijk verklaarbaar door beschikbaarheid en diversiteit in aanbod, maar toch…. Gemiddeld 2,8 versus 2,2 is meer dan 25% verschil.
Zo heeft Bol, van alle winkels en webshops die kleding verkopen, de meest loyale klanten. Klanten komen jaarlijks gemiddeld 3,6 keer terug. En niet alleen de daadwerkelijke ‘repeat’ ligt hoger.
De ‘intentie’ ligt ook hoger. 89 Procent, bijna 9 op de 10, heeft sowieso de intentie.

Meer E-news

AI ZORGT VOOR REDUCTIE IN PERSONEELSBEHOEFTE, MAAR OOK VRAAG NAAR ANDERE COMPENTENTIES
Meer dan een kwart van de bedrijven (27,1 procent) verwacht dat kunstmatige...
OOK SPORTOKAY HEEFT NEDERLAND ONTDEKT EN START ACTIVITEITEN
SportOkay.com heeft een Nederlandse webshop geopend. SportOkay.com bestaat sinds 2013 en biedt...
'ONPLATBAAR’. HET KLINKT VERSCHRIKKELIJK, MAAR DE BELOFTE IS GEWELDIG
Scherpe steentjes, glasscherven of punaises? Deze typische veroorzakers van lekke banden vormen...