LOYALE KLANTEN VERTEGENWOORDIGEN DE KLANTENGROEP MET MEESTE RENDEMENTSPOTENTIE

Klanten die het vaakst terug komen voor hun aankopen kosten het minst om deze steeds weer te (blijven) binden; de wervingskosten per transactie zijn beperkt en bovendien levert frequente aankopen ook veel data op mbt extra verkooppotentie.
Het Nationale Benchmark Kledingwinkels-onderzoek laat zien dat webshops bijna standaard beter in staat zijn om kopers te binden dan fysieke winkels. Deels waarschijnlijk verklaarbaar door beschikbaarheid en diversiteit in aanbod, maar toch…. Gemiddeld 2,8 versus 2,2 is meer dan 25% verschil.
Zo heeft Bol, van alle winkels en webshops die kleding verkopen, de meest loyale klanten. Klanten komen jaarlijks gemiddeld 3,6 keer terug. En niet alleen de daadwerkelijke ‘repeat’ ligt hoger.
De ‘intentie’ ligt ook hoger. 89 Procent, bijna 9 op de 10, heeft sowieso de intentie.

Meer E-news

VAUDE VIERT JUBELJAAR MET ‘TYPISCH VAUDE’-INVESTERING
Na ruim een jaar van planning heeft VAUDE onlangs een volautomatische productielijn...
SAMENWERKING PENDLR EN YEPLY MOET DE ‘KWIK-FIT’ VAN DE FIETSMOBILITEIT TOT STAND BRENGEN
Mobiele fietswerkplaats Yeply en onderdelen-leverancier PENDLR gaan zich samen sterk maken voor...
LIVESTREAMING: SHOW MET GROTER PUBLIEK EN REALTIME SHOPPING
De lancering van livestreaming in China in november 2023 is voor ZARA...