LOYALE KLANTEN VERTEGENWOORDIGEN DE KLANTENGROEP MET MEESTE RENDEMENTSPOTENTIE

Klanten die het vaakst terug komen voor hun aankopen kosten het minst om deze steeds weer te (blijven) binden; de wervingskosten per transactie zijn beperkt en bovendien levert frequente aankopen ook veel data op mbt extra verkooppotentie.
Het Nationale Benchmark Kledingwinkels-onderzoek laat zien dat webshops bijna standaard beter in staat zijn om kopers te binden dan fysieke winkels. Deels waarschijnlijk verklaarbaar door beschikbaarheid en diversiteit in aanbod, maar toch…. Gemiddeld 2,8 versus 2,2 is meer dan 25% verschil.
Zo heeft Bol, van alle winkels en webshops die kleding verkopen, de meest loyale klanten. Klanten komen jaarlijks gemiddeld 3,6 keer terug. En niet alleen de daadwerkelijke ‘repeat’ ligt hoger.
De ‘intentie’ ligt ook hoger. 89 Procent, bijna 9 op de 10, heeft sowieso de intentie.

Meer E-news

JOINT FORCES: DECATHLON EN KWIK-FIT
KwikFit en Decathlon testen een samenwerking voor onderhoud en reparatie van (e-)bikes...
KENNIS UPDATE DAGEN WINTERSPORTSPECIALIST
Op maandag 6 en woensdag 8 oktober worden in het Sports Business...
TOM WAES ACTIEF ALS AMBASSADEUR VOOR TENSON
Vanaf 1 september j.l. is televisiemaker en acteur Tom Waes het nieuwe...