Onze dossiers verschijnen ter gelegenheid van speciale hoogtij-momenten of naar aanleiding van bijzondere gebeurtenissen of thema’s.
Start van inkoopseizoen, een specifieke nieuwe (product- of dienst)innovatie, een specifiek thema of een andere gebeurtenis kunnen aanleiding geven tot een uitvoeriger verslag. Hierin voorziet de E-News niet een passende vormgeving. Vandaar de keuze om hiervoor – ook digitaal- een ander format in te zetten. De dossiers zijn ook onderdeel van het abonnements-/lidmaatschapsarrangement.
2023, nummer 1: Survival of the Fittest
De branches sport, mode en outdoor zijn in de afgelopen jaren steeds vaker, verder en intenser in en met elkaar verstrengeld.
Differentiatie en diversificatie van producten en services alom.
Digitale technologieën hebben hebben bovendien niet alleen marketing en bedrijfsprocessen een ander gezicht en verloop gegeven, maar ook de traditionele keuze tussen een B2B (indirecte) en B2C (directe) sales irrelevant gemaakt. Met bijbehorende impact op de werkwijze via agenten en importeurs. De verschillende branchesegmenten kennen van oudsher een eigen centrum in Amsterdam, Leusden, Maarsbergen en Nieuwegein.
Ook op deze centers worden gedwongen een antwoord te geven op de nieuwe wensen en behoeften die in deze ’transition twenties’ aan hen gesteld worden.
Voor Sport Partner een interessant thema om te volgen. En vandaar deze eerste ‘braindump’.
2023, nummer 2: Regie in eigen Hand; Ellers by Veldman Sport
Ellers. Merk en producten als resultaat van visie/aanpak: Anders dan Anderen en Goed-Beter-Best.
Een merk in eigen huis en door Veldman Sport zelf ontwikkeld.
Dit initiatief was voor Bert Jan Kelder en Dennis Vriezekolk de oplossing voor het wegnemen van een aantal knelpunten in de begeleiding van verenigingen en clubs; wedstrijdshirts die te laat geleverd worden; shorts die ineens toch een andere kleur blijken te hebben.
Regie, organisatie en kwaliteit in eigen hand te nemen en daarmee meer verantwoordelijkheid; dat waren en zijn de hoofddoelen van deze zet.
Een lovenswaardig initiatief dat deze extra aandacht meer dan alleen verdient wat ons betreft.
2023, nummer 3: GMS Opvolgersportaal, Matchmaking in Retail
GMS Group, met het Benelux-team voorop, heeft met het nieuwe platform Opvolgersportaal van een bedreiging een kans gemaakt. Het potentiële verlies van klanten, contactpunten naar de consument en business is omgezet naar een kans, niet alleen op continuïteit, maar ook op uitbreiding en verdere kwalitatieve ontwikkeling van haar klantenbestand en samenwerkingen.
Voor de (aspirant) samenwerkende retailers betekent het Opvolgersportaal een solide, prima proces om de onderneming, in andere handen, aan een nieuwe toekomst te laten beginnen. Vraag en aanbod worden bij elkaar met als doelstelling tot een juiste match te komen en een succesvolle overdracht als resultaat tot stand te brengen. Dit is een zorgvuldig traject dat in samenwerking met businesspartners Credion, Ambitious Recruiters en het IMK wordt bewandeld. Zowel de aanbiedende als ook de ‘vragende’ partij mogen daarmee op een professionele begeleiding rekenen.
Redenen genoeg om daar als Sport Partner eens met extra aandacht naar te kijken en vandaar dit Dossier.