WINKELS LOPEN NIET ALLEEN DOOR PERSONEELSTEKORT VEEL OMZET MIS

De retail klaagt over personeelstekorten, maar….
Wat als men bedenkt dat veel omzet gemist wordt als op bepaalde dagen of tijdelijk de winkel  dicht is. Ruim een derde van de klanten (36 procent) gaat ergens anders naartoe. Bij jongeren is dat 44 procent. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A Insights & Consultancy onder 1200 Nederlanders. 45 procent van de ondervraagden komt terug op een moment dat de winkel wel open is. 17 procent koopt online bij de winkel, als die mogelijkheid er is.
Als de retail daarom niet als een interessante plek ervaren wordt (ten opzichte van….?) dan is de ‘prijs’ van het dicht-zijn hoog. Zowel op de korte als de langere termijn.

Meer E-news

SCHWALBE EN SKS GERMANY TREKKEN SAMEN OP BIJ ONTWIKKELING UNIVERSEEL VENTIEL EN BIJBEHORENDE 'TOOLS'
Om het fietsers in alle categorieën zo gemakkelijk mogelijk te maken, heeft...
IS HET WINKELCENTRUM PASSÉE EN HEEFT HET OUTLETCENTRUM HET MOMENTUM?
Nederlanders zijn nog altijd dol op een koopje. En aan de naam...
DECATHLON WIL GROTERE STAPPEN VOORUIT MAKEN; DECATHLON PULSE ALS ‘STOOTTROEP’!
Decathlon richt dochteronderneming Decathlon Pulse op. De nieuwe, 100% dochteronderneming focust op...