WINKELS LOPEN NIET ALLEEN DOOR PERSONEELSTEKORT VEEL OMZET MIS

De retail klaagt over personeelstekorten, maar….
Wat als men bedenkt dat veel omzet gemist wordt als op bepaalde dagen of tijdelijk de winkel  dicht is. Ruim een derde van de klanten (36 procent) gaat ergens anders naartoe. Bij jongeren is dat 44 procent. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A Insights & Consultancy onder 1200 Nederlanders. 45 procent van de ondervraagden komt terug op een moment dat de winkel wel open is. 17 procent koopt online bij de winkel, als die mogelijkheid er is.
Als de retail daarom niet als een interessante plek ervaren wordt (ten opzichte van….?) dan is de ‘prijs’ van het dicht-zijn hoog. Zowel op de korte als de langere termijn.

Meer E-news

VERNIEUWEN IS GEEN ZAAK VAN EENS IN ZOVEEL TIJD; VERNIEUWEN IS SEMI-CONTINUE
Bristol was één van de 2024-echecs. Elise Vanaudenhove verklaart het (slechte) imago...
RECOMMERCE ONTWIKKELT ZICH VOORSPOEDIG; TREND ZET DOOR IN 2025
Zowel economische als duurzame overwegingen zorgen voor de argumentatie/motivering. Het bruto handelsvolume...
RUKT DE DIGITALE WERELD IN 2025 VERDER OP? TOEPASSING DIGITALE TWINS ALS TEST VOOR DE REËLE WERELD
In de wereld van de Formule 1 en andere race-disciplines is het...