WAT AI ALLEMAAL NOG MAG BRENGEN! ZALANDO POSITIONEERT ZICHZELF IN KOPGROEP

In samenwerking met Levi’s lanceert Zalando een nieuwe virtuele paskamer, die gebruikmaakt van de reële lichaamsafmetingen van klanten om de juiste pasvorm aan te bevelen. Vooralsnog is het een testmodel dat bedoeld is om gedurende een periode van vier weken data te verzamelen voor verdere verbetering van de technologie, maar toch… De nieuwe paskamer is beschikbaar in veertien Europese landen. Klanten kunnen een 3D-model creëren op basis van hun eigen afmetingen, waardoor ze nog preciezer kunnen zien hoe de kleding op het lichaam valt.
Aangezien eerdere initiatieven al een solide database van 80.000 (!) gebruikers en daarmee een hele stevige ‘N=’opleverden mag verwacht worden dat hier heel bruikbare en relevante gegevens zullen worden verzameld. Bijkomend en zeker niet minder belangrijke effect: Eerdere testen met jeans hebben ook geleid tot een reductie van het aantal retourzendingen met wel 40%.
Dit initiatief is onderdeel van een veel breder ‘offensief’. Sinds begin deze maand is de AI-assistent beschikbaar in alle 25 markten waar het platform actief is, in lokale talen. Die assistent helpt klanten met zoekopdrachten in het enorme assortiment. De assistent begrijpt context, zoals locatie, weersomstandigheden en gelegenheid/activiteit, om op basis hiervan gerichte aanbevelingen te doen. Met deze innovaties speelt Zalando in op reële verwachtingen van modeshoppers.

Meer E-news

PAKJESTRAM IN PLAATS VAN PAKJESBOOT. TEST: CONCRETISERING VAN EEN AMBITIE
De LastMileTram, de pakjestram die een tijdlang door Frankfurt (aM0 reed, is...
KLANTWAARDE GEBRUIKT ALS SELECTIECRITERIUM; DISCRIMINATIE?
Amerikaanse consumenten beschuldigen het Franse luxehuis Hermès ervan klanten te dwingen duizenden...
CEO-WISSEL BIJ JULBO EYEWEAR
Damien Guillobez neemt het roer over van Christophe Beaud bij Julbo. Christophe...