VTO: VIRTUAL TRY ON

Het winkellandschap evolueert mee met de zich steeds verder ontwikkelende en vragende consument. Technologische innovaties maken dit mogelijk. Een van deze toepassingen is die van de virtuele pas-sessies – ook bekend als (virtual try-on’s) VTO’s – die niet alleen opstoomt in de e-commercewereld, maar ook langzaam haar entree maakt in de fysieke detailhandel. VTO heeft specifiek betrekking op het passen van kleding en accessoires dat digitaal plaatsvindt, meestal met behulp van een camerafunctie op een telefoon of tablet. Hierbij wordt augmented reality (AR) technologie geïntegreerd, waarmee klanten kledingstukken kunnen bekijken in een digitaal gegenereerde overlay op een afbeelding uit de echte wereld. Er zijn al een aantal platforms die deze dienst al jaren aanbieden, namelijk Instagram en Snapchat, die zich beide als koplopers op het gebied van AR-technologie hebben gevestigd door een divers aanbod van filters en lenzen aan te bieden. Hoewel zij al hebben samengewerkt met merken en detailhandelaren om virtuele pasmogelijkheden bij de consument thuis te brengen, zijn er enkele opkomende techbedrijven die op dit gebied oprukken en meer toegewijde VTO-aanbiedingen op het bord brengen die de betrokkenheid en aankoop van de consument willen stimuleren.

Meer E-news

IWA OUTDOORCLASSIC 2025: BUSINESS EN WERELDWIJDE DEELNAME ZORGEN VOOR SUCCESVOLLE EDITIE
De 2025-editie van IWA OutdoorClassics is succesvol afgesloten. Met ongeveer 30.000 bezoekers...
ACLIMA VINDT ONDERDAK BIJ CJ AGENCIES
Het Noorse outdoormerk Aclima wordt vanaf 1 maart j.l. vertegenwoordigt door CJ.Agencies....
X-TEND B.V. OOK AAN DE SLAG MET AUCLAIR (WINTERSPORT-)HANDSCHOENEN
New Wave Group heeft klaarblijkelijk alle vertrouwen in haar werkmaatschappij X-TEND b.v....