VERNIEUWEN IS GEEN ZAAK VAN EENS IN ZOVEEL TIJD; VERNIEUWEN IS SEMI-CONTINUE

Bristol was één van de 2024-echecs. Elise Vanaudenhove verklaart het (slechte) imago als schuldige in een terugblik op het faillissement. Vanaudenhove trad in 2017 aan als topvrouw bij het familiebedrijf en zag dat al geruime tijd ‘niet bewogen’ was, de tijd als het ware had stilgestaan. “Na het hoogtepunt moet je vernieuwen, en daar zijn we te laat in geslaagd”, vertelt ze. “We hebben in 2018 een vernieuwingsoperatie in gang gezet. Dat hadden we 20 jaar eerder moeten doen.”
In plaats van een totale herstart zorgde ze er voor dat de kwaliteit van produkten omhoog ging, werden de winkels opgefrist en was er meer aandacht voor service. “Maar ons imago bleef ons parten spelen omdat je geld nodig hebt om het echt te veranderen”, zegt Vanaudenhove.
Nee, Elise. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.  Als de afstand tot de reële wereld en actualiteit zo groot is, dan helpt ook de lieve God of heel veel geld je niet (meer). Jammer van geld, energie en tijd. Een goede koopman pakt op tijd z’n verlies.

Meer E-news

RETAILERS MOETEN (OOK) MEDIABEDRIJF (WILLEN) ZIJN
Retailers verkopen niet langer alleen producten, ze verkopen verhalen. In een tijd...
STELLA HEEFT NIEUWE USP: SERVICE AAN HUIS MET FIETSREPARATIE.NU
“We willen elke klant snel, vakkundig en op een manier die past...
LOUIS VUITTON DOET HET IN KNOKKE TEGENWOORDIG IN EEN WITTE DROOMVILLA
In het rijtje bijzondere retailconcepten mag deze ook niet ontbreken. Louis Vuitton...