VERNIEUWEN IS GEEN ZAAK VAN EENS IN ZOVEEL TIJD; VERNIEUWEN IS SEMI-CONTINUE

Bristol was één van de 2024-echecs. Elise Vanaudenhove verklaart het (slechte) imago als schuldige in een terugblik op het faillissement. Vanaudenhove trad in 2017 aan als topvrouw bij het familiebedrijf en zag dat al geruime tijd ‘niet bewogen’ was, de tijd als het ware had stilgestaan. “Na het hoogtepunt moet je vernieuwen, en daar zijn we te laat in geslaagd”, vertelt ze. “We hebben in 2018 een vernieuwingsoperatie in gang gezet. Dat hadden we 20 jaar eerder moeten doen.”
In plaats van een totale herstart zorgde ze er voor dat de kwaliteit van produkten omhoog ging, werden de winkels opgefrist en was er meer aandacht voor service. “Maar ons imago bleef ons parten spelen omdat je geld nodig hebt om het echt te veranderen”, zegt Vanaudenhove.
Nee, Elise. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.  Als de afstand tot de reële wereld en actualiteit zo groot is, dan helpt ook de lieve God of heel veel geld je niet (meer). Jammer van geld, energie en tijd. Een goede koopman pakt op tijd z’n verlies.

Meer E-news

RECOMMERCE ONTWIKKELT ZICH VOORSPOEDIG; TREND ZET DOOR IN 2025
Zowel economische als duurzame overwegingen zorgen voor de argumentatie/motivering. Het bruto handelsvolume...
RUKT DE DIGITALE WERELD IN 2025 VERDER OP? TOEPASSING DIGITALE TWINS ALS TEST VOOR DE REËLE WERELD
In de wereld van de Formule 1 en andere race-disciplines is het...
IWA OUTDOORCLASSICS 2025. FOCUS OP HARDWARE EN IN- EN VERKOOP
De IWA Outdoorclassics ontwikkelt zich in de laatste edities tot een beurs...