VERKOOPVOLUMES BLIJVEN DALEN

Niet alleen de portemonnee van de consument biedt minder ruimte. Ook de productie en leveringen zorgen voor beperkingen. De verkoopvolumes in non-food daalden met 6,7 procent. Schoenenzaken zagen de omzet in oktober met bijna vijf procent teruglopen, in september groeiden zij nog met meer dan elf procent. Deels worden teruglopende verkoopvolumes nog met prijsverhogingen gecompenseerd. Die aanpak zien we op tal van punten terug. Echter ook daar ligt het antwoord niet. Het antwoord zou veel meer gezocht moeten worden in een hogere produktiviteit die vervolgens ook beloond wordt.

Meer E-news

HOFLEVERANCIER FRANS MULLER BENELUX
Onder toeziend oog van de Groningse burgermeester reikte CvdK René Paas de oorkonde...
WIELERTEMPEL IN STEENTJESKERK, EINDHOVEN MET PASSENDE CEREMONIE GEOPEND
‘Voorganger’ Adri van der Poel heeft ten overstaan van circa 380 gasten...
WTL-WET AFGESCHAFT; BETER TEN HALVE GEKEERD DAN HELEMAAL VERDWAALD
De Wet tegemoetkomingen loondomein (Wtl), ook bekend als de ‘Primarkpremie’, wordt vanaf...