USA-EU HANDELSDEAL ZAL WAARSCHIJNLIJK OOK VOOR EUROPESE CONSUMENT KOSTENVERHOGENDE IMPACT HEBBEN

Een Europees merk/bedrijf dat exporteert naar USA krijgt te maken met  15% extra kosten om te ‘verwerken’. Daarnaast ziet het bedrijf dat de USA-concurrenten op de EU-markten niet geconfronteerd worden met een kostenverhoging.
Als de export een belangrijk percentage van de afzet is, zou de verleiding groot kunnen zijn om een kostenverhoging beperkt door te zetten in de US-consumentenprijzen en vervolgens ook in EU of andere regio’s in een prijsverhoging op te nemen. Maar gezien de ‘no-tarriffs’ op US-produkten zou dat lang niet in alle gevallen een slimme zet zijn. Maar toch… het lijkt het er op dat consumenten ‘all over the world’ met hogere kosten te maken krijgen in het kader van ‘Trumpialisme’.
Foto: c. BBC

Meer E-news

ANWR ONDERSTEUNT RETAILERS IN ZOMERPERIODE MET HOGERE KREDIETLIMIET
Om in de liquiditeitsbehoefte van haar klantenkring te voorzien, heeft de ANWR...
BAREFOOT SHOE FAIR. ECHT?
Eind juli werd de eerste heuse Barefoot European Shoe Fair succesvol gelanceerd....
ZICHTBARE SLEUTELBEENDEREN: NO-GO IN RECLAMECAMPAGNE?
In de UK heeft de equivalent van de Nederlandse Reclame Code Commissie,...