USA-EU HANDELSDEAL ZAL WAARSCHIJNLIJK OOK VOOR EUROPESE CONSUMENT KOSTENVERHOGENDE IMPACT HEBBEN

Een Europees merk/bedrijf dat exporteert naar USA krijgt te maken met  15% extra kosten om te ‘verwerken’. Daarnaast ziet het bedrijf dat de USA-concurrenten op de EU-markten niet geconfronteerd worden met een kostenverhoging.
Als de export een belangrijk percentage van de afzet is, zou de verleiding groot kunnen zijn om een kostenverhoging beperkt door te zetten in de US-consumentenprijzen en vervolgens ook in EU of andere regio’s in een prijsverhoging op te nemen. Maar gezien de ‘no-tarriffs’ op US-produkten zou dat lang niet in alle gevallen een slimme zet zijn. Maar toch… het lijkt het er op dat consumenten ‘all over the world’ met hogere kosten te maken krijgen in het kader van ‘Trumpialisme’.
Foto: c. BBC

Meer E-news

BE:AT OPENT EERSTE DEDICATED WINKEL. VAN-ZELF-SPREKEND IN 010
Esther Dankaart  heeft met haar merk BE:AT  de eerste flagshipstore geopend. Een...
ARTIN ATHLETICS: ONOPGEMERKT POSITIE VERWORVEN IN FOOTWEAR?
Artin Athletics vindt zijn oorsprong in Moergestel, het hart van de Brabantse...
KOMENDE, VIERDE EDITIE VAN FIETSEVENEMENT B2B FESTIVAL OPMAAT NAAR VOLGENDE FASE
De komende – vierde – editie van het B2B FESTIVAL  in de...