TEMU MOET INBINDEN OM IN BUSINESS TE BLIJVEN

De Europese Commissie eist dat Temu zich houdt aan de Digital Service Act. Transparantie wat betreft de identiteit van verkopers op het platform en de werking van de algoritmes zijn daarbij maar een paar elementen.  Temu is gekwalificeerd als ‘zeer groot’ en ontkomt daarbij dus niet aan de regels die voor de grote partijen zijn opgesteld. Temu komt daarmee in sneltreintempo terecht in hetzelfde ‘vaarwater’ als de partijen die al meerdere jaren reserves en infrastructuur hebben kunnen opbouwen om in deze omstandigheden te floreren. Met de oproep de verkoop van nagemaakte en onveilige producten te bestrijden kan de Temu-organisatie dan ook echt ‘aan de bak’. Vooral ook omdat een termijn is afgegeven. Temu krijgt tot september de tijd om een en ander aan te passen.

Meer E-news

LUXEMERKEN HEBBEN UITZICHT OP GROOTSTE DIP SINDS TIJDEN. ECHT? GENERIEK?
De globale luxebestedingen krijgen mogelijk te in komende tijd te maken met...
EUROBIKE FOCUST OP SPORTIEF; MOBIFUTURE PLATFORM VOOR ANDERE SECTOREN
Eurobike zal vanaf 2026 een duidelijker sportieve positionering krijgen. Tegelijkertijd introduceert organisator...
GALIBIER: HERREZEN EN ONDER HOEDE VAN CJ AGENCIES IN BENELUX
Galibier is een eeuwenoud merk met wortels in de Franse Alpen. Het...