TEMU MOET INBINDEN OM IN BUSINESS TE BLIJVEN

De Europese Commissie eist dat Temu zich houdt aan de Digital Service Act. Transparantie wat betreft de identiteit van verkopers op het platform en de werking van de algoritmes zijn daarbij maar een paar elementen.  Temu is gekwalificeerd als ‘zeer groot’ en ontkomt daarbij dus niet aan de regels die voor de grote partijen zijn opgesteld. Temu komt daarmee in sneltreintempo terecht in hetzelfde ‘vaarwater’ als de partijen die al meerdere jaren reserves en infrastructuur hebben kunnen opbouwen om in deze omstandigheden te floreren. Met de oproep de verkoop van nagemaakte en onveilige producten te bestrijden kan de Temu-organisatie dan ook echt ‘aan de bak’. Vooral ook omdat een termijn is afgegeven. Temu krijgt tot september de tijd om een en ander aan te passen.

Meer E-news

IWA OUTDOORCLASSIC 2025: BUSINESS EN WERELDWIJDE DEELNAME ZORGEN VOOR SUCCESVOLLE EDITIE
De 2025-editie van IWA OutdoorClassics is succesvol afgesloten. Met ongeveer 30.000 bezoekers...
ACLIMA VINDT ONDERDAK BIJ CJ AGENCIES
Het Noorse outdoormerk Aclima wordt vanaf 1 maart j.l. vertegenwoordigt door CJ.Agencies....
X-TEND B.V. OOK AAN DE SLAG MET AUCLAIR (WINTERSPORT-)HANDSCHOENEN
New Wave Group heeft klaarblijkelijk alle vertrouwen in haar werkmaatschappij X-TEND b.v....