TEMU MOET INBINDEN OM IN BUSINESS TE BLIJVEN

De Europese Commissie eist dat Temu zich houdt aan de Digital Service Act. Transparantie wat betreft de identiteit van verkopers op het platform en de werking van de algoritmes zijn daarbij maar een paar elementen.  Temu is gekwalificeerd als ‘zeer groot’ en ontkomt daarbij dus niet aan de regels die voor de grote partijen zijn opgesteld. Temu komt daarmee in sneltreintempo terecht in hetzelfde ‘vaarwater’ als de partijen die al meerdere jaren reserves en infrastructuur hebben kunnen opbouwen om in deze omstandigheden te floreren. Met de oproep de verkoop van nagemaakte en onveilige producten te bestrijden kan de Temu-organisatie dan ook echt ‘aan de bak’. Vooral ook omdat een termijn is afgegeven. Temu krijgt tot september de tijd om een en ander aan te passen.

Meer E-news

ON’S SUCCES IS AL FENOMENAAL. HET VIZIER LIJKT NU OOK OP SUCCES IN CHINA GERICHT
Het trackrecord van ON is al ongekend, maar het lijkt nog veel...
KIPLING SCHOENEN TERUG IN NEDERLAND
Na een jaar afwezigheid keert Kipling terug in de schoenenwereld. Voor zomer...
LE COQ SPORTIF HEEFT UITZICHT OP VOLGEND ‘LEVEN’
Een consortium van investeerders, waaronder de Amerikaanse Umbro-moedermaatschappij Iconix Brand Group, de...