SPEELGOEDFABRIKANT MATTEL LEVERT KENNIS EN KUNDE VOOR DE VIRTUELE WERELD?

De investeringsmaatschappij van Bernard Arnault, eigenaar van luxeconcern LVMH (Louis Vuitton), heeft, volgens Reuters, recent een bod gedaan op speelgoedfabrikant Mattel.
Vreemd? Niet per se! Als je namelijk bedenkt dat de de luxe artikelen vooral in een ‘make belief’-wereld gedijen en de virtuele wereld een belangrijke tweede domein kan worden naast de ‘fysieke productwereld’ kan het echt wel een asset zijn als je een werkmaatschappij hebt, die kennis en kunde heeft van het spel en speelgoed-fenomeen en de jongere doelgroepen.
Een long shot wellicht qua rendementsperspectief, maar ja, over middelen en daarmee uithoudingsvermogen heeft de holding natuurlijk geen klagen.
En daarbij heeft Mattel het al jaren lang niet makkelijk en is wellicht een relatief makkelijk over te halen kandidaat voor een dergelijke overname. Of het moet zijn dat de familie Arnault Hasbro een helpende hand toesteekt om een fusie met Hasbro te bewerkstelligen. We gaan het in de komende maanden zien…..

Meer E-news

IWA OUTDOORCLASSIC 2025: BUSINESS EN WERELDWIJDE DEELNAME ZORGEN VOOR SUCCESVOLLE EDITIE
De 2025-editie van IWA OutdoorClassics is succesvol afgesloten. Met ongeveer 30.000 bezoekers...
ACLIMA VINDT ONDERDAK BIJ CJ AGENCIES
Het Noorse outdoormerk Aclima wordt vanaf 1 maart j.l. vertegenwoordigt door CJ.Agencies....
X-TEND B.V. OOK AAN DE SLAG MET AUCLAIR (WINTERSPORT-)HANDSCHOENEN
New Wave Group heeft klaarblijkelijk alle vertrouwen in haar werkmaatschappij X-TEND b.v....