SPEELGOEDFABRIKANT MATTEL LEVERT KENNIS EN KUNDE VOOR DE VIRTUELE WERELD?

De investeringsmaatschappij van Bernard Arnault, eigenaar van luxeconcern LVMH (Louis Vuitton), heeft, volgens Reuters, recent een bod gedaan op speelgoedfabrikant Mattel.
Vreemd? Niet per se! Als je namelijk bedenkt dat de de luxe artikelen vooral in een ‘make belief’-wereld gedijen en de virtuele wereld een belangrijke tweede domein kan worden naast de ‘fysieke productwereld’ kan het echt wel een asset zijn als je een werkmaatschappij hebt, die kennis en kunde heeft van het spel en speelgoed-fenomeen en de jongere doelgroepen.
Een long shot wellicht qua rendementsperspectief, maar ja, over middelen en daarmee uithoudingsvermogen heeft de holding natuurlijk geen klagen.
En daarbij heeft Mattel het al jaren lang niet makkelijk en is wellicht een relatief makkelijk over te halen kandidaat voor een dergelijke overname. Of het moet zijn dat de familie Arnault Hasbro een helpende hand toesteekt om een fusie met Hasbro te bewerkstelligen. We gaan het in de komende maanden zien…..

Meer E-news

BRAND EVENT SPORTS BUSINESS CENTER: PRIMA OPMAAT NAAR WINTERSEIZOEN
De wintereditie van het Brand Event in Sports Business Center kon niet...
HB SPORTS VANAF APRIL A.S. IN BENELUX AAN DE SLAG MET HÄSTKO SPORTLINGERIE
Hästko’s oorsprong ligt in de Franse Alpen, met Chamonix Mont-Blanc, dé hotspot...
MARKETPLACE OF BRANDSTORE. SCHERPE SCHEIDING DER GEESTEN IN DE RETAIL?
Een groter assortiment, uitbreiding naar nieuwe categorieën en een grotere klantloyaliteit. Dat...