RUNNING KAN VOOR ZICHZELF EEN MOOI BUSINESS PERSPECTIEF SCHEPPEN

In voetbal, Formule 1 en tegenwoordig ook wielrennen zien we het al. De extra verkopen van allerlei accessoires, merchandise en evenement-souvenirs als een extra business naast de kern-assortimenten hardwaren. In Running is hier nog weinig tot geen sprake van. In de ogen van velen is deze ‘tak van sport’ zeer laagdrempelig en niet kostbaar. Oftewel: hier is in algemene zin niet veel te ‘halen’ qua business. Toch is dit een verkeerd beeld….
Hardlopen wordt beschouwd als een extreem goedkope sport, maar degenen die zichzelf definiëren als hardlopers en regelmatig onderweg zijn, geven alleen al aan hardloopkleding en -schoenen jaarlijks 710 euro uit. Als er accessoires zoals een drinkgordel, hardlooprugzak, zonnebril of technische uitrusting zoals een GPS-horloge aan worden toegevoegd, kan een bedrag van 800 tot 1000 euro per jaar gemakkelijk worden bereikt. Dit vertegenwoordigt een trend die de laatste jaren steeds meer wordt waargenomen: hardlopen wordt een uitrustingssport. De uitrusting bepaalt of iemand als een hardloper, runner gezien en erkend te worden. Schoenenmerk, de outfit en het hoogwaardige GPS-horloge om de pols hebben daarbij een belangrijke functie.
Fysio, massage, voeding e.d. kunnen daarbij voor de dienstverlenende retailer ook belangrijke extra’s worden in de dienstverlening en daarmee business.

Meer E-news

SCHWALBE EN SKS GERMANY TREKKEN SAMEN OP BIJ ONTWIKKELING UNIVERSEEL VENTIEL EN BIJBEHORENDE 'TOOLS'
Om het fietsers in alle categorieën zo gemakkelijk mogelijk te maken, heeft...
IS HET WINKELCENTRUM PASSÉE EN HEEFT HET OUTLETCENTRUM HET MOMENTUM?
Nederlanders zijn nog altijd dol op een koopje. En aan de naam...
DECATHLON WIL GROTERE STAPPEN VOORUIT MAKEN; DECATHLON PULSE ALS ‘STOOTTROEP’!
Decathlon richt dochteronderneming Decathlon Pulse op. De nieuwe, 100% dochteronderneming focust op...