RETAILERS MOETEN (OOK) MEDIABEDRIJF (WILLEN) ZIJN

Retailers verkopen niet langer alleen producten, ze verkopen verhalen. In een tijd waarin consumenten niet zomaar iets kopen, maar zich laten leiden door verhalen, ervaringen en merken met een ziel, wordt media de sleutel tot groei. Retailers beseffen (inmiddels) dat het beheersen van het verhaal rond/van het merk net zo krachtig is als het bezitten van de transactie. Media is geen bijzaak meer; het is de ruggengraat van moderne handel.
Na Unilever, Procter&Gamble, Starbucks en andere majors zie je – ondersteund door de opkomst van branded content en instore retailmedia- dat in de breedte van de retail de waarde van deze aanpak in concrete strategieën omgezet wordt. En soms ook zelfs in de aankoop van belangen in productiemaatschappijen en media content-/- distributiebedrijven.

Meer E-news

PAUL BERDEN LID VAN RVC EK RETAIL
Paul Berden, eigenaar van Berden Retail b.v. is toegetreden tot de raad...
VERKOOP FIETSEN BLIJFT BESCHEIDEN POSITIEF. PRE-LOVED BLIJFT TOT NU TOE STABIEL
De Nederlandse markt voor tweewielers heeft ook in 2024 een duidelijke groei...
HUNKEMÖLLER OP WEG NAAR REFERENTIE-CASE VOOR SCHULDEN-MANAGEMENT
Hunkemöller is sinds maart dit jaar in handen van Redwood Capital Management,...