RETAILERS MOETEN (OOK) MEDIABEDRIJF (WILLEN) ZIJN

Retailers verkopen niet langer alleen producten, ze verkopen verhalen. In een tijd waarin consumenten niet zomaar iets kopen, maar zich laten leiden door verhalen, ervaringen en merken met een ziel, wordt media de sleutel tot groei. Retailers beseffen (inmiddels) dat het beheersen van het verhaal rond/van het merk net zo krachtig is als het bezitten van de transactie. Media is geen bijzaak meer; het is de ruggengraat van moderne handel.
Na Unilever, Procter&Gamble, Starbucks en andere majors zie je – ondersteund door de opkomst van branded content en instore retailmedia- dat in de breedte van de retail de waarde van deze aanpak in concrete strategieën omgezet wordt. En soms ook zelfs in de aankoop van belangen in productiemaatschappijen en media content-/- distributiebedrijven.

Meer E-news

VAUDE EN LUPINE LIGHTING SYSTEMS SLAAN HANDEN INEEN. LUPINE VERLICHTING VANAF 2027 VIA VAUDE
De insteek was en blijft een simpele: de authentieke, kwalitatieve en duurzame...
RONALD REIJMERS BENOEMD ALS VP GLOBAL RETAIL PUMA
Puma heeft Ronald Reijmers aangesteld als Vice President Global Retail. In deze...
VERBLINDENDE (FIETS-)VERLICHTING ZORGT VOOR GEVAAR; UPDATE VAN REGELGEVING DRINGEND GEWENST
Een recente peiling onder leden van ANWB heeft het het onderwerp ‘Verblinding’...