RAPPORT FIETSPLATFORM: KRACHTVOER VOOR FIETSMARKETEERS

De recent gepubliceerde kennisrapportage geeft een volledig beeld van de deelname aan recreatief fietsen, het profiel en de voorkeuren van fietsers, fietsvakanties en de waardering van diverse aspecten van fietsen in Nederland. Door vergelijking met eerdere edities (2021) worden trends zichtbaar, waaronder provinciale verschillen. Datamateriaal waar elke marketeer in de fietsbranche over wil beschikken!
Uit het onderzoek blijkt dat zeven (!) op de tien Nederlanders van 16 jaar en ouder recreatief fietst. Samen maken zij jaarlijks 523 miljoen fietstochten, gemiddeld vijftig per fietser. Een tocht duurt gemiddeld 23 kilometer en start in 87% van de gevallen vanuit huis. De e-bike is veruit het populairst: 44% van de fietsers gebruikt meestal een elektrische fiets, 39% een gewone fiets. Voor ruim een derde van de Nederlanders (32%) is fietsen de afgelopen jaren belangrijker geworden. De belangrijkste drijfveren zijn ontspanning, buiten zijn, gezondheid en de beleving van natuur en landschap. Als verbeterpunten noemen fietsers vooral veiligheid en comfort van paden, de mix van weggebruikers en voldoende pauzeplekken.

Meer E-news

CONCURRENTIEVERSTORENDE PRAKTIJKEN. DEFINITIE AUB?
Red Bull ligt weer eens onder het vergrootglas. En dit keer niet...
EUROBIKE-ORGANISATOR GEEFT ZICH NIET ‘ZOMAAR’ GEWONNEN
De volgende editie van Eurobike gaat ‘gewoon’ door; van 24 tot en...
CAST’S EARLY ACCESS DAY: 15 DECEMBER A.S.
Op maandag 15 december 2025 organiseert CAST de Early Access Day: dé...