PRIMARK: ANTI-HELD

De CEO van Primark, George Weston, windt er in een interview met de Financial Times geen doekjes om; zelfs na een pandemie denkt hij er niet aan om met e-commerce aan de slag te gaan. Integendeel: Weston profileert zijn keten als een winkelbedrijf met fysieke retail pur sang. Afgezien van zijn overtuiging dat de koopwaar daar het beste tot z’n recht komt, meent hij ook dat e-commerce te veel marge zou kosten en ‘een van de vele verkopers van goedkopere spulletjes’ zou zijn. Hoewel Primark sinds de pandemie click&collect aanbiedt op een website, zal het niet overgaan tot een webshop. Click&collect zou zorgen voor een extra winkelomzet. Beetje vreemd is de stellingname van deze CEO wel; en tegendraads. Maar… het is altijd goed om ook oog voor deze ‘afwijkende’opinies te houden. De waarheid ligt namelijk pas op de finishstreep.

Meer E-news

DIGITALE MARKTPLAATS REFURBED OOK VAN START MET SPORTARTIKELEN
Uiteraard zijn het refurbished producten, maar aangezien het ook demo-modellen kunnen zijn,...
PEDAL PLATE: MARKTVERRUIMENDE PEDAAL-ADAPTER DIE ONDERSTEUNING VERDIENT
Wederom een Nederlands initiatief dat voor de hele branche een belangrijke functie...
L.CATTERTON (WERKMIJ. LVMH) STAPT IN BIJ TOD’S
Deze werkmaatschappij van de Group heeft, na de IPO van Birkenstock weer...