PRIMARK: ANTI-HELD

De CEO van Primark, George Weston, windt er in een interview met de Financial Times geen doekjes om; zelfs na een pandemie denkt hij er niet aan om met e-commerce aan de slag te gaan. Integendeel: Weston profileert zijn keten als een winkelbedrijf met fysieke retail pur sang. Afgezien van zijn overtuiging dat de koopwaar daar het beste tot z’n recht komt, meent hij ook dat e-commerce te veel marge zou kosten en ‘een van de vele verkopers van goedkopere spulletjes’ zou zijn. Hoewel Primark sinds de pandemie click&collect aanbiedt op een website, zal het niet overgaan tot een webshop. Click&collect zou zorgen voor een extra winkelomzet. Beetje vreemd is de stellingname van deze CEO wel; en tegendraads. Maar… het is altijd goed om ook oog voor deze ‘afwijkende’opinies te houden. De waarheid ligt namelijk pas op de finishstreep.

Meer E-news

F1 COUREUR CHARLES LECLERC KRIJGT OOK Z’N EIGEN COLLECTIE
Ferrari maakt bekend dat het samenwerkt met de F1-coureur aan een exclusieve,...
WARBURG PINCUS VIA AANKOOP MEERDERHEID AAN HET ROER BIJ UVEX
De Uvex Group heeft met Warburg Pincus een financieel sterke investeerder aangetrokken...
DECATHLON START SAMENWERKING MET RHEON LABS VOOR NEXT-GEN SPORTKLEDING
Decathlon heeft een wereldwijde samenwerking aangekondigd met het Britse materiaaltechnologiebedrijf Rheon Labs....