PRIMARK: ANTI-HELD

De CEO van Primark, George Weston, windt er in een interview met de Financial Times geen doekjes om; zelfs na een pandemie denkt hij er niet aan om met e-commerce aan de slag te gaan. Integendeel: Weston profileert zijn keten als een winkelbedrijf met fysieke retail pur sang. Afgezien van zijn overtuiging dat de koopwaar daar het beste tot z’n recht komt, meent hij ook dat e-commerce te veel marge zou kosten en ‘een van de vele verkopers van goedkopere spulletjes’ zou zijn. Hoewel Primark sinds de pandemie click&collect aanbiedt op een website, zal het niet overgaan tot een webshop. Click&collect zou zorgen voor een extra winkelomzet. Beetje vreemd is de stellingname van deze CEO wel; en tegendraads. Maar… het is altijd goed om ook oog voor deze ‘afwijkende’opinies te houden. De waarheid ligt namelijk pas op de finishstreep.

Meer E-news

SCHWALBE EN SKS GERMANY TREKKEN SAMEN OP BIJ ONTWIKKELING UNIVERSEEL VENTIEL EN BIJBEHORENDE 'TOOLS'
Om het fietsers in alle categorieën zo gemakkelijk mogelijk te maken, heeft...
IS HET WINKELCENTRUM PASSÉE EN HEEFT HET OUTLETCENTRUM HET MOMENTUM?
Nederlanders zijn nog altijd dol op een koopje. En aan de naam...
DECATHLON WIL GROTERE STAPPEN VOORUIT MAKEN; DECATHLON PULSE ALS ‘STOOTTROEP’!
Decathlon richt dochteronderneming Decathlon Pulse op. De nieuwe, 100% dochteronderneming focust op...