PRIKKELARME WINKELUREN. IDEE OF TOCH NIET?

De Aldi test prikkelarme winkeluren in de UK. Op dinsdagen tussen 18.00 uur en 20.30. Tijdens deze stilte-uren wordt het kassageluid zachter gezet, gaat achtergrondmuziek uit en worden aankondigingen met de microfoon onderbroken. Naar verluidt was Albert Heijn de eerste supermarkt die in Nederland een stilte-uurtje invoerde, in Sint-Michielgestel. Tussen acht en negen uur ’s ochtends zijn hier sinds 2018 geen hinderlijke geluiden te horen. Wellicht een idee om ‘prikkelarm’ ook eens uit te breiden van audio naar allerlei posters en van/voor-verleidingen. Tenslotte blijkt toch nogal eens dat begrippen als ‘van’ en ‘adviesprijs’ niet of nauwelijks relevante referenties zijn.
Wellicht bevordert dit de focus op productkwaliteit tijdens de aanschaf en levert het een bijdrage aan duurzaamheidsaspecten.

Meer E-news

SCHWALBE EN SKS GERMANY TREKKEN SAMEN OP BIJ ONTWIKKELING UNIVERSEEL VENTIEL EN BIJBEHORENDE 'TOOLS'
Om het fietsers in alle categorieën zo gemakkelijk mogelijk te maken, heeft...
IS HET WINKELCENTRUM PASSÉE EN HEEFT HET OUTLETCENTRUM HET MOMENTUM?
Nederlanders zijn nog altijd dol op een koopje. En aan de naam...
DECATHLON WIL GROTERE STAPPEN VOORUIT MAKEN; DECATHLON PULSE ALS ‘STOOTTROEP’!
Decathlon richt dochteronderneming Decathlon Pulse op. De nieuwe, 100% dochteronderneming focust op...