PRIKKELARME WINKELUREN. IDEE OF TOCH NIET?

De Aldi test prikkelarme winkeluren in de UK. Op dinsdagen tussen 18.00 uur en 20.30. Tijdens deze stilte-uren wordt het kassageluid zachter gezet, gaat achtergrondmuziek uit en worden aankondigingen met de microfoon onderbroken. Naar verluidt was Albert Heijn de eerste supermarkt die in Nederland een stilte-uurtje invoerde, in Sint-Michielgestel. Tussen acht en negen uur ’s ochtends zijn hier sinds 2018 geen hinderlijke geluiden te horen. Wellicht een idee om ‘prikkelarm’ ook eens uit te breiden van audio naar allerlei posters en van/voor-verleidingen. Tenslotte blijkt toch nogal eens dat begrippen als ‘van’ en ‘adviesprijs’ niet of nauwelijks relevante referenties zijn.
Wellicht bevordert dit de focus op productkwaliteit tijdens de aanschaf en levert het een bijdrage aan duurzaamheidsaspecten.

Meer E-news

HIGH END- MTB-MERK ROTWILD MAAKT COMEBACK IN BENELUX
Rotwild werd van 2019 tot 2023 vertegenwoordigd door het Belgische handelshuis Wiki...
LIDL PAKT DOOR MET SPORT-SPONSORSHIPS. VOETBAL EN WIELRENNEN SPEERPUNTEN?
Lidl wordt drie jaar lang officiële partner van de UEFA Europa League...
VITALITEITSBENCHMARK CENTRUMGEBIEDEN 2024 LAAT EFFECTEN VAN FOCUS EN AANPAK ZIEN
In het benchmarkonderzoek van bureau Goudappel worden drie verschillende categorieën onderscheiden, gebaseerd...