PRIKKELARME WINKELUREN. IDEE OF TOCH NIET?

De Aldi test prikkelarme winkeluren in de UK. Op dinsdagen tussen 18.00 uur en 20.30. Tijdens deze stilte-uren wordt het kassageluid zachter gezet, gaat achtergrondmuziek uit en worden aankondigingen met de microfoon onderbroken. Naar verluidt was Albert Heijn de eerste supermarkt die in Nederland een stilte-uurtje invoerde, in Sint-Michielgestel. Tussen acht en negen uur ’s ochtends zijn hier sinds 2018 geen hinderlijke geluiden te horen. Wellicht een idee om ‘prikkelarm’ ook eens uit te breiden van audio naar allerlei posters en van/voor-verleidingen. Tenslotte blijkt toch nogal eens dat begrippen als ‘van’ en ‘adviesprijs’ niet of nauwelijks relevante referenties zijn.
Wellicht bevordert dit de focus op productkwaliteit tijdens de aanschaf en levert het een bijdrage aan duurzaamheidsaspecten.

Meer E-news

DIGITALE MARKTPLAATS REFURBED OOK VAN START MET SPORTARTIKELEN
Uiteraard zijn het refurbished producten, maar aangezien het ook demo-modellen kunnen zijn,...
PEDAL PLATE: MARKTVERRUIMENDE PEDAAL-ADAPTER DIE ONDERSTEUNING VERDIENT
Wederom een Nederlands initiatief dat voor de hele branche een belangrijke functie...
L.CATTERTON (WERKMIJ. LVMH) STAPT IN BIJ TOD’S
Deze werkmaatschappij van de Group heeft, na de IPO van Birkenstock weer...