PRIKKELARME WINKELUREN. IDEE OF TOCH NIET?

De Aldi test prikkelarme winkeluren in de UK. Op dinsdagen tussen 18.00 uur en 20.30. Tijdens deze stilte-uren wordt het kassageluid zachter gezet, gaat achtergrondmuziek uit en worden aankondigingen met de microfoon onderbroken. Naar verluidt was Albert Heijn de eerste supermarkt die in Nederland een stilte-uurtje invoerde, in Sint-Michielgestel. Tussen acht en negen uur ’s ochtends zijn hier sinds 2018 geen hinderlijke geluiden te horen. Wellicht een idee om ‘prikkelarm’ ook eens uit te breiden van audio naar allerlei posters en van/voor-verleidingen. Tenslotte blijkt toch nogal eens dat begrippen als ‘van’ en ‘adviesprijs’ niet of nauwelijks relevante referenties zijn.
Wellicht bevordert dit de focus op productkwaliteit tijdens de aanschaf en levert het een bijdrage aan duurzaamheidsaspecten.

Meer E-news

MOOIE TERM: KAPITAALEFFICIENCY VERHOGEN, MAAR WAT SCHUILT HIER ACHTER?
Frasers Group, moederbedrijf van onder andere Sports World en in Nederland bekend...
LOYALE KLANTEN VERTEGENWOORDIGEN DE KLANTENGROEP MET MEESTE RENDEMENTSPOTENTIE
Klanten die het vaakst terug komen voor hun aankopen kosten het minst...
AFRIKA WIL MEER, EEN GROTER DEEL VAN DE PRODUCTIEKOLOM. VAN ‘RAW MATERIALS’ NAAR ‘FINISHED GOODS’
Sub-Sahara landen zitten niet stil en willen actief worden in meer onderdelen...