OUT-OF-STOCK KOST SUPERMARKT 4-5% OMZET EN 1-OP-5 KLANTEN; IN DE SPORT-MODE-OUTDOORBRANCHE?

Supermarkten missen dit jaar 5,4% aan omzet door ontbrekende producten in de rekken. De gevolgen: 37% kiezen voor een ander merk en 21% loopt door naar een andere winkel. Aldus een recent rapport van onderzoekbureau Nielsen.
Met een realtime-verbinding naar de voorraad van merk/fabrikant/vertegenwoordiger, gekoppeld aan same-day delivery zou het percentage gemiste omzet weleens sterk gereduceerd kunnen worden. Tenslotte krijg je bij een webbestelling het gewenste artikel ook niet per direct geleverd.
Kwestie van alert-zijn, pro-activiteit en service?
Of is deze problematiek niet zo dominant in onze industrie?

Meer E-news

GREEN FRIDAY: ALTERNATIEF VOOR BLACK FRIDAY. MAAK HET POSITIEF EN CONCREET AANTREKKELIJK VOOR CONSUMENTEN
Black Friday en de hiermee gepaard gaande kortingsacties. GREEN FRIDAY zou een...
CIRCULAIR BETEKENT OOK BTW INWISSELEN VOOR EBTW
De BTW lijkt een ‘stopkracht’ in plaats van ‘duwkracht’ te hebben op...
TREK VAN START MET RE-COMMERCE VAN EIGEN MERKFIETSEN
TREK wordt ook actief op de tweedehands, de re-use markt. Het proefproject...