OUT-OF-STOCK KOST SUPERMARKT 4-5% OMZET EN 1-OP-5 KLANTEN; IN DE SPORT-MODE-OUTDOORBRANCHE?

Supermarkten missen dit jaar 5,4% aan omzet door ontbrekende producten in de rekken. De gevolgen: 37% kiezen voor een ander merk en 21% loopt door naar een andere winkel. Aldus een recent rapport van onderzoekbureau Nielsen.
Met een realtime-verbinding naar de voorraad van merk/fabrikant/vertegenwoordiger, gekoppeld aan same-day delivery zou het percentage gemiste omzet weleens sterk gereduceerd kunnen worden. Tenslotte krijg je bij een webbestelling het gewenste artikel ook niet per direct geleverd.
Kwestie van alert-zijn, pro-activiteit en service?
Of is deze problematiek niet zo dominant in onze industrie?

Meer E-news

SCHWALBE EN SKS GERMANY TREKKEN SAMEN OP BIJ ONTWIKKELING UNIVERSEEL VENTIEL EN BIJBEHORENDE 'TOOLS'
Om het fietsers in alle categorieën zo gemakkelijk mogelijk te maken, heeft...
IS HET WINKELCENTRUM PASSÉE EN HEEFT HET OUTLETCENTRUM HET MOMENTUM?
Nederlanders zijn nog altijd dol op een koopje. En aan de naam...
DECATHLON WIL GROTERE STAPPEN VOORUIT MAKEN; DECATHLON PULSE ALS ‘STOOTTROEP’!
Decathlon richt dochteronderneming Decathlon Pulse op. De nieuwe, 100% dochteronderneming focust op...