OUT-OF-STOCK KOST SUPERMARKT 4-5% OMZET EN 1-OP-5 KLANTEN; IN DE SPORT-MODE-OUTDOORBRANCHE?

Supermarkten missen dit jaar 5,4% aan omzet door ontbrekende producten in de rekken. De gevolgen: 37% kiezen voor een ander merk en 21% loopt door naar een andere winkel. Aldus een recent rapport van onderzoekbureau Nielsen.
Met een realtime-verbinding naar de voorraad van merk/fabrikant/vertegenwoordiger, gekoppeld aan same-day delivery zou het percentage gemiste omzet weleens sterk gereduceerd kunnen worden. Tenslotte krijg je bij een webbestelling het gewenste artikel ook niet per direct geleverd.
Kwestie van alert-zijn, pro-activiteit en service?
Of is deze problematiek niet zo dominant in onze industrie?

Meer E-news

F1 COUREUR CHARLES LECLERC KRIJGT OOK Z’N EIGEN COLLECTIE
Ferrari maakt bekend dat het samenwerkt met de F1-coureur aan een exclusieve,...
WARBURG PINCUS VIA AANKOOP MEERDERHEID AAN HET ROER BIJ UVEX
De Uvex Group heeft met Warburg Pincus een financieel sterke investeerder aangetrokken...
DECATHLON START SAMENWERKING MET RHEON LABS VOOR NEXT-GEN SPORTKLEDING
Decathlon heeft een wereldwijde samenwerking aangekondigd met het Britse materiaaltechnologiebedrijf Rheon Labs....