OUT-OF-STOCK KOST SUPERMARKT 4-5% OMZET EN 1-OP-5 KLANTEN; IN DE SPORT-MODE-OUTDOORBRANCHE?

Supermarkten missen dit jaar 5,4% aan omzet door ontbrekende producten in de rekken. De gevolgen: 37% kiezen voor een ander merk en 21% loopt door naar een andere winkel. Aldus een recent rapport van onderzoekbureau Nielsen.
Met een realtime-verbinding naar de voorraad van merk/fabrikant/vertegenwoordiger, gekoppeld aan same-day delivery zou het percentage gemiste omzet weleens sterk gereduceerd kunnen worden. Tenslotte krijg je bij een webbestelling het gewenste artikel ook niet per direct geleverd.
Kwestie van alert-zijn, pro-activiteit en service?
Of is deze problematiek niet zo dominant in onze industrie?

Meer E-news

IWA OUTDOORCLASSIC 2025: BUSINESS EN WERELDWIJDE DEELNAME ZORGEN VOOR SUCCESVOLLE EDITIE
De 2025-editie van IWA OutdoorClassics is succesvol afgesloten. Met ongeveer 30.000 bezoekers...
ACLIMA VINDT ONDERDAK BIJ CJ AGENCIES
Het Noorse outdoormerk Aclima wordt vanaf 1 maart j.l. vertegenwoordigt door CJ.Agencies....
X-TEND B.V. OOK AAN DE SLAG MET AUCLAIR (WINTERSPORT-)HANDSCHOENEN
New Wave Group heeft klaarblijkelijk alle vertrouwen in haar werkmaatschappij X-TEND b.v....