OUT-OF-STOCK KOST SUPERMARKT 4-5% OMZET EN 1-OP-5 KLANTEN; IN DE SPORT-MODE-OUTDOORBRANCHE?

Supermarkten missen dit jaar 5,4% aan omzet door ontbrekende producten in de rekken. De gevolgen: 37% kiezen voor een ander merk en 21% loopt door naar een andere winkel. Aldus een recent rapport van onderzoekbureau Nielsen.
Met een realtime-verbinding naar de voorraad van merk/fabrikant/vertegenwoordiger, gekoppeld aan same-day delivery zou het percentage gemiste omzet weleens sterk gereduceerd kunnen worden. Tenslotte krijg je bij een webbestelling het gewenste artikel ook niet per direct geleverd.
Kwestie van alert-zijn, pro-activiteit en service?
Of is deze problematiek niet zo dominant in onze industrie?

Meer E-news

CEO-WISSEL BIJ JULBO EYEWEAR
Damien Guillobez neemt het roer over van Christophe Beaud bij Julbo. Christophe...
HET STAAT TE GEBEUREN; ECHT WAAR! RACEFIETSEN MÉT TRAPONDERSTEUNING GAAT ‘BOOMEN’
Hulde aan Giant en Liv!; er is werkelijk veel durf nodig om...
VAUDE SUCCESVOL MET RETRACED-SOFTWARE IN DUURZAAM LEVERANCIERSMANAGEMENT
Softwarebedrijf heeft met VAUDE niet alleen een dedicated en ambitieuze maar ook...