ODLO PAKT HANDSCHOEN OP VAN DE RE-COMMERCE VAN EIGEN PRODUKTEN

Sportkledingfabrikant Odlo opende deze week zijn nieuwe flagshipstore in Zürich en gebruikte deze gelegenheid om z’n kleding-recyclingprogramma, Rewear, toe te lichten.
Met het Rewear-initiatief zet het bedrijf zijn duurzaamheidsinspanningen voort en geeft het gebruikte kleding een tweede leven. Het programma omvat de retour-inname  en wederverkoop van Odlo-kleding. Kledingstukken die naar de Odlo-winkels zijn teruggestuurd, worden geselecteerd, gereinigd, gerepareerd en opnieuw te koop aangeboden tegen een fractie van de oorspronkelijke prijs.
“Het doorverkopen van gebruikte kledingstukken uit eerdere collecties helpt de hoeveelheid afval gedurende de hele levenscyclus van onze producten te verminderen. Dit is een kernonderdeel van onze belofte om de circulaire economie te versterken”, aldus Johanna Heimlicher, hoofd Duurzaamheid bij Odlo.
Hulde!

Meer E-news

RETAILERS MOETEN (OOK) MEDIABEDRIJF (WILLEN) ZIJN
Retailers verkopen niet langer alleen producten, ze verkopen verhalen. In een tijd...
STELLA HEEFT NIEUWE USP: SERVICE AAN HUIS MET FIETSREPARATIE.NU
“We willen elke klant snel, vakkundig en op een manier die past...
LOUIS VUITTON DOET HET IN KNOKKE TEGENWOORDIG IN EEN WITTE DROOMVILLA
In het rijtje bijzondere retailconcepten mag deze ook niet ontbreken. Louis Vuitton...