ODLO PAKT HANDSCHOEN OP VAN DE RE-COMMERCE VAN EIGEN PRODUKTEN

Sportkledingfabrikant Odlo opende deze week zijn nieuwe flagshipstore in Zürich en gebruikte deze gelegenheid om z’n kleding-recyclingprogramma, Rewear, toe te lichten.
Met het Rewear-initiatief zet het bedrijf zijn duurzaamheidsinspanningen voort en geeft het gebruikte kleding een tweede leven. Het programma omvat de retour-inname  en wederverkoop van Odlo-kleding. Kledingstukken die naar de Odlo-winkels zijn teruggestuurd, worden geselecteerd, gereinigd, gerepareerd en opnieuw te koop aangeboden tegen een fractie van de oorspronkelijke prijs.
“Het doorverkopen van gebruikte kledingstukken uit eerdere collecties helpt de hoeveelheid afval gedurende de hele levenscyclus van onze producten te verminderen. Dit is een kernonderdeel van onze belofte om de circulaire economie te versterken”, aldus Johanna Heimlicher, hoofd Duurzaamheid bij Odlo.
Hulde!

Meer E-news

RETAILING VOOR GENZ IS WERKEN MET ‘DUPES’
Dupes, oftewel duplicaten. Ons ‘oudjes’ noemen het ‘namaak’ of ‘imitatie’, maar voor...
TWEEDE EDITIE STREETVIEW EVENT OP 17 JUNI A.S. IN CAST NIEUWEGEIN
Op 17 juni 2024 vindt de tweede editie van STREETVIEW plaats. Streetview...
ODLO EN SALEWA ENGAGEREN ZICH INTENSIEVER MET BIKE-SEGMENT
ODLO door als sponsor en baselayer-partner actief te worden bij de Grinduro...