ODLO PAKT HANDSCHOEN OP VAN DE RE-COMMERCE VAN EIGEN PRODUKTEN

Sportkledingfabrikant Odlo opende deze week zijn nieuwe flagshipstore in Zürich en gebruikte deze gelegenheid om z’n kleding-recyclingprogramma, Rewear, toe te lichten.
Met het Rewear-initiatief zet het bedrijf zijn duurzaamheidsinspanningen voort en geeft het gebruikte kleding een tweede leven. Het programma omvat de retour-inname  en wederverkoop van Odlo-kleding. Kledingstukken die naar de Odlo-winkels zijn teruggestuurd, worden geselecteerd, gereinigd, gerepareerd en opnieuw te koop aangeboden tegen een fractie van de oorspronkelijke prijs.
“Het doorverkopen van gebruikte kledingstukken uit eerdere collecties helpt de hoeveelheid afval gedurende de hele levenscyclus van onze producten te verminderen. Dit is een kernonderdeel van onze belofte om de circulaire economie te versterken”, aldus Johanna Heimlicher, hoofd Duurzaamheid bij Odlo.
Hulde!

Meer E-news

SCHWALBE EN SKS GERMANY TREKKEN SAMEN OP BIJ ONTWIKKELING UNIVERSEEL VENTIEL EN BIJBEHORENDE 'TOOLS'
Om het fietsers in alle categorieën zo gemakkelijk mogelijk te maken, heeft...
IS HET WINKELCENTRUM PASSÉE EN HEEFT HET OUTLETCENTRUM HET MOMENTUM?
Nederlanders zijn nog altijd dol op een koopje. En aan de naam...
DECATHLON WIL GROTERE STAPPEN VOORUIT MAKEN; DECATHLON PULSE ALS ‘STOOTTROEP’!
Decathlon richt dochteronderneming Decathlon Pulse op. De nieuwe, 100% dochteronderneming focust op...