ODLO PAKT HANDSCHOEN OP VAN DE RE-COMMERCE VAN EIGEN PRODUKTEN

Sportkledingfabrikant Odlo opende deze week zijn nieuwe flagshipstore in Zürich en gebruikte deze gelegenheid om z’n kleding-recyclingprogramma, Rewear, toe te lichten.
Met het Rewear-initiatief zet het bedrijf zijn duurzaamheidsinspanningen voort en geeft het gebruikte kleding een tweede leven. Het programma omvat de retour-inname  en wederverkoop van Odlo-kleding. Kledingstukken die naar de Odlo-winkels zijn teruggestuurd, worden geselecteerd, gereinigd, gerepareerd en opnieuw te koop aangeboden tegen een fractie van de oorspronkelijke prijs.
“Het doorverkopen van gebruikte kledingstukken uit eerdere collecties helpt de hoeveelheid afval gedurende de hele levenscyclus van onze producten te verminderen. Dit is een kernonderdeel van onze belofte om de circulaire economie te versterken”, aldus Johanna Heimlicher, hoofd Duurzaamheid bij Odlo.
Hulde!

Meer E-news

MOOIE TERM: KAPITAALEFFICIENCY VERHOGEN, MAAR WAT SCHUILT HIER ACHTER?
Frasers Group, moederbedrijf van onder andere Sports World en in Nederland bekend...
LOYALE KLANTEN VERTEGENWOORDIGEN DE KLANTENGROEP MET MEESTE RENDEMENTSPOTENTIE
Klanten die het vaakst terug komen voor hun aankopen kosten het minst...
AFRIKA WIL MEER, EEN GROTER DEEL VAN DE PRODUCTIEKOLOM. VAN ‘RAW MATERIALS’ NAAR ‘FINISHED GOODS’
Sub-Sahara landen zitten niet stil en willen actief worden in meer onderdelen...