ODLO PAKT HANDSCHOEN OP VAN DE RE-COMMERCE VAN EIGEN PRODUKTEN

Sportkledingfabrikant Odlo opende deze week zijn nieuwe flagshipstore in Zürich en gebruikte deze gelegenheid om z’n kleding-recyclingprogramma, Rewear, toe te lichten.
Met het Rewear-initiatief zet het bedrijf zijn duurzaamheidsinspanningen voort en geeft het gebruikte kleding een tweede leven. Het programma omvat de retour-inname  en wederverkoop van Odlo-kleding. Kledingstukken die naar de Odlo-winkels zijn teruggestuurd, worden geselecteerd, gereinigd, gerepareerd en opnieuw te koop aangeboden tegen een fractie van de oorspronkelijke prijs.
“Het doorverkopen van gebruikte kledingstukken uit eerdere collecties helpt de hoeveelheid afval gedurende de hele levenscyclus van onze producten te verminderen. Dit is een kernonderdeel van onze belofte om de circulaire economie te versterken”, aldus Johanna Heimlicher, hoofd Duurzaamheid bij Odlo.
Hulde!

Meer E-news

LORO PIANA ONDER TOEZICHT GEPLAATST WEGENS MISSTANDEN BIJ PRODUCTIE
Het Italiaanse luxemerk Loro Piana kan gerust als ‘beyond luxury’ worden geclassificeerd....
LOUISE NOBLE MOET FLIPFLOP VAN NIEUWE DESIGNIMPULSEN VOORZIEN
FitFlop heeft Louise Noble benoemd tot nieuwe Chief Product Officer. Zij moet...
SLEUTEL VOOR DUURZAAM LIGT BIJ BELONEN VAN GOED GEDRAG; ZOWEL VAN PRODUCENTEN ALS CONSUMENTEN
Volgens het UNEP-rapport uit 2020 “Sustainability and Circularity in the Textile Value...