NAMAAK EN FRAUDE. GIGA-UITDAGINGEN VOOR E-COMMERCE

OK, het is wellicht een PR-bericht ter profilering van de onderneming, maar toch…
Amazon meldt in het Brand Protection Report afgelopen jaar ruim 15 miljoen namaakartikelen te hebben ‘afgevangen’. onderschept. Een jaar eerder ging het om zo’n 7 miljoen namaakproducten oftewel een giga stijging.
De inzet van AI en duizenden mensen, onder wie experts op het gebied van machine learning en softwareontwikkelaars, houden zich bezig met de bestrijding van namaak en fraude.
De samenwerking met opsporingsautoriteiten is essentieel. Sinds 2020 zijn er volgens het bedrijf meer dan 24.000 kwaadwillenden voor de rechter gebracht of op een andere manier bestraft.
Het is een illusie te denken dat de fenomenen namaak en fraude kunnen worden uitgeschakeld. Met de inzet worden het aantal partijen dat deze aanpak volgen, wel minder.

Meer E-news

RETAILERS MOETEN (OOK) MEDIABEDRIJF (WILLEN) ZIJN
Retailers verkopen niet langer alleen producten, ze verkopen verhalen. In een tijd...
STELLA HEEFT NIEUWE USP: SERVICE AAN HUIS MET FIETSREPARATIE.NU
“We willen elke klant snel, vakkundig en op een manier die past...
LOUIS VUITTON DOET HET IN KNOKKE TEGENWOORDIG IN EEN WITTE DROOMVILLA
In het rijtje bijzondere retailconcepten mag deze ook niet ontbreken. Louis Vuitton...