NAMAAK EN FRAUDE. GIGA-UITDAGINGEN VOOR E-COMMERCE

OK, het is wellicht een PR-bericht ter profilering van de onderneming, maar toch…
Amazon meldt in het Brand Protection Report afgelopen jaar ruim 15 miljoen namaakartikelen te hebben ‘afgevangen’. onderschept. Een jaar eerder ging het om zo’n 7 miljoen namaakproducten oftewel een giga stijging.
De inzet van AI en duizenden mensen, onder wie experts op het gebied van machine learning en softwareontwikkelaars, houden zich bezig met de bestrijding van namaak en fraude.
De samenwerking met opsporingsautoriteiten is essentieel. Sinds 2020 zijn er volgens het bedrijf meer dan 24.000 kwaadwillenden voor de rechter gebracht of op een andere manier bestraft.
Het is een illusie te denken dat de fenomenen namaak en fraude kunnen worden uitgeschakeld. Met de inzet worden het aantal partijen dat deze aanpak volgen, wel minder.

Meer E-news

INTERNE FRAUDE IN RETAIL. HET FAD WAARSCHUWINGSREGISTER BEWIJST HAAR WAARDE
Een toename van 25% (!) in het aantal gemelde interne fraudegevallen binnen...
MR MARVIS DIFFERENTIEERT VERDER MET SHOP-IN-SHOP AANPAK
Mr Marvis heeft zijn eerste shop-in-shop geopend. De primeur is voor multibrand...
ALS LOGISTIEK EEN (GROOT) RISICO VERTEGENWOORDIGT, KUN JE OOK ZELF GAAN VERVOEREN
Een dergelijke stap is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd, maar… Een paar...