LOYALE KLANTEN VERTEGENWOORDIGEN DE KLANTENGROEP MET MEESTE RENDEMENTSPOTENTIE

Klanten die het vaakst terug komen voor hun aankopen kosten het minst om deze steeds weer te (blijven) binden; de wervingskosten per transactie zijn beperkt en bovendien levert frequente aankopen ook veel data op mbt extra verkooppotentie.
Het Nationale Benchmark Kledingwinkels-onderzoek laat zien dat webshops bijna standaard beter in staat zijn om kopers te binden dan fysieke winkels. Deels waarschijnlijk verklaarbaar door beschikbaarheid en diversiteit in aanbod, maar toch…. Gemiddeld 2,8 versus 2,2 is meer dan 25% verschil.
Zo heeft Bol, van alle winkels en webshops die kleding verkopen, de meest loyale klanten. Klanten komen jaarlijks gemiddeld 3,6 keer terug. En niet alleen de daadwerkelijke ‘repeat’ ligt hoger.
De ‘intentie’ ligt ook hoger. 89 Procent, bijna 9 op de 10, heeft sowieso de intentie.

Meer E-news

VRIJBUITER AAN DE SLAG MET SPORT; SAMENWERKING MET EK RETAIL
Outdoorretailer Vrijbuiter start in Gouda en Zaandam een sportzone van ruim 500...
TWEE EURO PER PAKJE OM TOESTROOM AF TE REMMEN. DENKEN WE DAT ECHT?
Met een heffing van twee euro op elk klein pakketje dat Europa...
LIDL’S CRIVIT VOLGT PARKSIDE-AANPAK. U BENT BIJ DEZE WEER 'GEWAARSCHUWD' …
Lidl wil van zijn huismerk voor sportartikelen Crivit “het sterkste bewegingsmerk van...