LOYALE KLANTEN VERTEGENWOORDIGEN DE KLANTENGROEP MET MEESTE RENDEMENTSPOTENTIE

Klanten die het vaakst terug komen voor hun aankopen kosten het minst om deze steeds weer te (blijven) binden; de wervingskosten per transactie zijn beperkt en bovendien levert frequente aankopen ook veel data op mbt extra verkooppotentie.
Het Nationale Benchmark Kledingwinkels-onderzoek laat zien dat webshops bijna standaard beter in staat zijn om kopers te binden dan fysieke winkels. Deels waarschijnlijk verklaarbaar door beschikbaarheid en diversiteit in aanbod, maar toch…. Gemiddeld 2,8 versus 2,2 is meer dan 25% verschil.
Zo heeft Bol, van alle winkels en webshops die kleding verkopen, de meest loyale klanten. Klanten komen jaarlijks gemiddeld 3,6 keer terug. En niet alleen de daadwerkelijke ‘repeat’ ligt hoger.
De ‘intentie’ ligt ook hoger. 89 Procent, bijna 9 op de 10, heeft sowieso de intentie.

Meer E-news

HIGHSNOBIETY BEPERKT ACTIVITEITEN; NIET LANGER ZELFSTANDIG ACTIEF ALS PRODUCENT
Highsnobiety lanceerde zijn e-commerce-activiteiten in 2019 met als doelstelling de geproduceerde redactionele...
PUMA KIEST VOOR LANGERE TERMIJN SAMENWERKING MET HYROX
Puma heeft de samenwerking met Hyrox, de internationale fitnessraceserie, voortijdig verlengd. De...
SHEIN VINDT EERSTE PAARD VAN TROJE-PARTNER VOOR EUROPESE FYSIEKE RETAIL
In de komende weken wil het zes fysieke winkels openen in luxewarenhuizen...