LIDL PAKT DOOR MET SPORT-SPONSORSHIPS. VOETBAL EN WIELRENNEN SPEERPUNTEN?

Lidl wordt drie jaar lang officiële partner van de UEFA Europa League en de UEFA Conference League. Het sponsorship van HET EK deze zomer is goed bevallen. De retailer trok 16 miljoen nieuwe klanten aan in haar Lidl Plus-app en zou ook de meest opgemerkte merkpartner geweest zijn: meer dan de helft van de kijkers noemde Lidl als merkpartner. Zowel in de UEFA Europa League en de UEFA Conference League mag Lidl zich van 2024 tot 2027 ‘Fresh Fruit Partner’ noemen. De discounter zal niet alleen aanwezig zijn met reclame op tv, in het stadion en op commerciële displays, maar zal in de stadions ook verse producten verkopen en activaties in de supermarkten voeren.
Gezien de opstart van activiteiten in de Grote Ronden mag verwacht worden dat ook in de tweede poot, het wielrennen, een opmars te verwachten is.
Combineer dit met de opstart van speciaalzaken sport en de eigen AWS (cloud voor databestanden) en je zou mogen concluderen dat een aantal belangrijke condities inmiddels zijn gecreeërd om ook succesvol te kunnen worden in deze ‘tak van sport’.

Meer E-news

VERNIEUWEN IS GEEN ZAAK VAN EENS IN ZOVEEL TIJD; VERNIEUWEN IS SEMI-CONTINUE
Bristol was één van de 2024-echecs. Elise Vanaudenhove verklaart het (slechte) imago...
RECOMMERCE ONTWIKKELT ZICH VOORSPOEDIG; TREND ZET DOOR IN 2025
Zowel economische als duurzame overwegingen zorgen voor de argumentatie/motivering. Het bruto handelsvolume...
RUKT DE DIGITALE WERELD IN 2025 VERDER OP? TOEPASSING DIGITALE TWINS ALS TEST VOOR DE REËLE WERELD
In de wereld van de Formule 1 en andere race-disciplines is het...