LABELS EN TAGS: BELANGRIJK MAAR GARANTIE?

De idee is dat via labels en tags de consument de informatie krijgt aangereikt over de gebruikte materialen, herkomst en productie. En deze daarmee productkeuzes kan laten aansluiten op eigen mindset met betrekking tot duurzaamheid.
Dit veronderstelt echter zowel een hoop kennis van het jargon, benamingen en overschat ook de tijd die aan de concrete aankoopbeslissing wordt besteed als ook onderschat de invloed van emoties en invloed van medestanders tijdens het inkoopmoment.
Belonen van goed gedrag door overheden gekoppeld aan een all-in engagement van bedrijven/merken lijkt ons daarom nog altijd de betere weg om het gewenste resultaat te bewerkstelligen. Waarbij labels en tags wel een ondersteunende functie (kunnen) hebben.

Meer E-news

VELOUS RECOVERY FOOTWEAR. DICK WIJSMAN WIL ‘KUNSTJE’ NOG EEN KEER HERHALEN
Dit keer samen met zoon Steyn.  Een merk laden via celebrities die...
SPORT BUSINESS BRAND EVENT SPRING SUMMER 2025. NIEUWE ENERGIE TANKEN!
Afgelopen maandag stond het parkeerterrein weer eens helemaal vol. Gedurende de dag...
PETER DANKAART CUP 2024 STAAT DIT JAAR IN SCHIJNDEL
Namens de jury mocht Philip Duijvestein, winnaar van de 2023-editie, afgelopen maandag...