IS HET WINKELCENTRUM PASSÉE EN HEEFT HET OUTLETCENTRUM HET MOMENTUM?

Nederlanders zijn nog altijd dol op een koopje. En aan de naam outletcenter hangt nog steeds de idee van ‘opruiming’, ‘koopjes’.  Daar is bijgekomen dat een bezoekje aan een outletcenter naam heeft gemaakt als dagje uit. Drommen shoppers bezoeken de outlet centra in Roermond, Lelystad en Halfweg. Roermond bij voorbeeld registreert op jaarbasis volgens ingewijden overigens 8,3 miljoen. Geconcentreerde volumes die een vestiging in de locaties tot een lucratief alternatief kunnen maken. En… merken hebben direct contact met klanten plus alle ruimte voor branding en presentaties/demo’s in eigen huis. Nu zou je kunnen stellen dat ‘winkelcentra’ als Hoog Catherijne en Leidschendam zich in wezen ook als een vergelijkbaar Center ontwikkelen. We zijn genegen in deze gedachte mee te gaan, maar dan moet de connotatie ‘opruiming’,  ‘koopjes’ wel verdwijnen bij de naam Outlet.

Meer E-news

JAARLIJKSE HARDWARENDAG IN SPORTS BUSINESS CENTER: 13 JANUARI 2025
Op maandag 13 januari 2025 organiseert het Sports Business Center in samenwerking...
PON BIKE OPTIMALISEERT PRODUCTIE OP BASIS VAN EFFICIENCY-DOELSTELLINGEN
Na slechts twee jaar operationeel te zijn, beëindigt Pon Bike Performance de...
BIJZONDER: CROCS-VERBOD OP SCHOLEN IN USA
Steeds meer Amerikaanse scholen verbieden leerlingen om de lichtgewicht klompsandalen van Crocs...