KLANTWAARDE GEBRUIKT ALS SELECTIECRITERIUM; DISCRIMINATIE?

Amerikaanse consumenten beschuldigen het Franse luxehuis Hermès ervan klanten te dwingen duizenden dollars aan andere producten te kopen voordat ze de kans krijgen om een Birkin-tas te bemachtigen, zo meldt Reuters. De beroemde, handgemaakte luxetassen zouden uitsluitend worden verkocht aan ‘goede’ klanten, klanten met ‘voldoende aankoopgeschiedenis’. Dit zou onwettig zijn…. Rechter James Donato, zelf een voormalig antitrustadvocaat, stelde dat Hermès vrij zou zijn om zijn eigen verkoopstrategie te bepalen. “Als het bedrijf ervoor kiest om vijf Birkin-tassen per jaar te maken en er een miljoen voor te vragen, kan het dat doen. Geen antitrustprobleem derhalve. Dat lijkt echter niet de inzet te zijn; de voorafgaande aankoopgeschiedenis als selectieinstrument werd centraal gesteld. Of dit selectiecriterium wel stand houdt blijft daarmee nog de vraag.

Meer E-news

FIETSMERK COWBOY: SAVED BY THE BELL
E-bikefabrikant Cowboy heeft de afronding bekendgemaakt van een overeenkomst met het Franse...
MINISTER KARREMANS NEEMT ONDERNEMERSAGENDA RETAIL IN ONTVANGST
Afgelopen 18 december nam (nu nog dubbel demissionair) minister Karremans de Ondernemersagenda...
OPMARS SCHWALBE’S UNIVERSELE CLIK VALVE SYSTEEM VORDERT
Het Schwalbe Clik Valve®-systeem dat de ambitie heeft om te worden tot...