KLANTWAARDE GEBRUIKT ALS SELECTIECRITERIUM; DISCRIMINATIE?

Amerikaanse consumenten beschuldigen het Franse luxehuis Hermès ervan klanten te dwingen duizenden dollars aan andere producten te kopen voordat ze de kans krijgen om een Birkin-tas te bemachtigen, zo meldt Reuters. De beroemde, handgemaakte luxetassen zouden uitsluitend worden verkocht aan ‘goede’ klanten, klanten met ‘voldoende aankoopgeschiedenis’. Dit zou onwettig zijn…. Rechter James Donato, zelf een voormalig antitrustadvocaat, stelde dat Hermès vrij zou zijn om zijn eigen verkoopstrategie te bepalen. “Als het bedrijf ervoor kiest om vijf Birkin-tassen per jaar te maken en er een miljoen voor te vragen, kan het dat doen. Geen antitrustprobleem derhalve. Dat lijkt echter niet de inzet te zijn; de voorafgaande aankoopgeschiedenis als selectieinstrument werd centraal gesteld. Of dit selectiecriterium wel stand houdt blijft daarmee nog de vraag.

Meer E-news

SPANNNEND! AI-TOOLS NEMEN FUNCTIE VAN SEARCH OVER. BROWSING HEEFT LANGSTE TIJD GEHAD
OpenAI heeft een nieuwe functie toegevoegd aan ChatGPT: shopping research. Hiermee kunnen...
3 W’S KUNNEN HELPEN OM MAXIMAAL RESULTAAT IN DECEMBER TE BOEKEN
In de drukste tijd van het jaar stijgt het ziekteverzuim van retailmedewerkers....
MIPS VERZEKERD ZICH VAN TECHNOLOGIE VOOR VERDERE PRODUCTDIFFERENTIE MET OVERNAME KOROYD
De Zweedse veiligheidsspecialist Mips breidt zijn leidende positie in helmbescherming verder uit:...