KLANTWAARDE GEBRUIKT ALS SELECTIECRITERIUM; DISCRIMINATIE?

Amerikaanse consumenten beschuldigen het Franse luxehuis Hermès ervan klanten te dwingen duizenden dollars aan andere producten te kopen voordat ze de kans krijgen om een Birkin-tas te bemachtigen, zo meldt Reuters. De beroemde, handgemaakte luxetassen zouden uitsluitend worden verkocht aan ‘goede’ klanten, klanten met ‘voldoende aankoopgeschiedenis’. Dit zou onwettig zijn…. Rechter James Donato, zelf een voormalig antitrustadvocaat, stelde dat Hermès vrij zou zijn om zijn eigen verkoopstrategie te bepalen. “Als het bedrijf ervoor kiest om vijf Birkin-tassen per jaar te maken en er een miljoen voor te vragen, kan het dat doen. Geen antitrustprobleem derhalve. Dat lijkt echter niet de inzet te zijn; de voorafgaande aankoopgeschiedenis als selectieinstrument werd centraal gesteld. Of dit selectiecriterium wel stand houdt blijft daarmee nog de vraag.

Meer E-news

PAKJESTRAM IN PLAATS VAN PAKJESBOOT. TEST: CONCRETISERING VAN EEN AMBITIE
De LastMileTram, de pakjestram die een tijdlang door Frankfurt (aM0 reed, is...
WAT AI ALLEMAAL NOG MAG BRENGEN! ZALANDO POSITIONEERT ZICHZELF IN KOPGROEP
In samenwerking met Levi’s lanceert Zalando een nieuwe virtuele paskamer, die gebruikmaakt...
CEO-WISSEL BIJ JULBO EYEWEAR
Damien Guillobez neemt het roer over van Christophe Beaud bij Julbo. Christophe...