KLANTWAARDE GEBRUIKT ALS SELECTIECRITERIUM; DISCRIMINATIE?

Amerikaanse consumenten beschuldigen het Franse luxehuis Hermès ervan klanten te dwingen duizenden dollars aan andere producten te kopen voordat ze de kans krijgen om een Birkin-tas te bemachtigen, zo meldt Reuters. De beroemde, handgemaakte luxetassen zouden uitsluitend worden verkocht aan ‘goede’ klanten, klanten met ‘voldoende aankoopgeschiedenis’. Dit zou onwettig zijn…. Rechter James Donato, zelf een voormalig antitrustadvocaat, stelde dat Hermès vrij zou zijn om zijn eigen verkoopstrategie te bepalen. “Als het bedrijf ervoor kiest om vijf Birkin-tassen per jaar te maken en er een miljoen voor te vragen, kan het dat doen. Geen antitrustprobleem derhalve. Dat lijkt echter niet de inzet te zijn; de voorafgaande aankoopgeschiedenis als selectieinstrument werd centraal gesteld. Of dit selectiecriterium wel stand houdt blijft daarmee nog de vraag.

Meer E-news

VAUDE EN LUPINE LIGHTING SYSTEMS SLAAN HANDEN INEEN. LUPINE VERLICHTING VANAF 2027 VIA VAUDE
De insteek was en blijft een simpele: de authentieke, kwalitatieve en duurzame...
RONALD REIJMERS BENOEMD ALS VP GLOBAL RETAIL PUMA
Puma heeft Ronald Reijmers aangesteld als Vice President Global Retail. In deze...
VERBLINDENDE (FIETS-)VERLICHTING ZORGT VOOR GEVAAR; UPDATE VAN REGELGEVING DRINGEND GEWENST
Een recente peiling onder leden van ANWB heeft het het onderwerp ‘Verblinding’...