INTERESSANT: RELATIE (FAST)FASHION EN BIG TECH

Fastfashionretailers lijken impliciet een focus op de nieuwste digitale technologie te hebben. Inhouse of via partnerships hebben ze toegang tot state-of-the art databedrijven die zich ’toevallig’ focussen op de verkoop van mode. Dit betreft niet alleen kleding maar bij voorbeeld ook schoenmerken. Fastfashionbedrijven als Shein, maar ook het Nederlandse van Lier spelen het tech-fashionspel ontzettend goed. Ze weten spot-on in te spelen op datgene wat viral gaat op TikTok en Instagram, en weten binnen een mum van tijd welke producten actueel worden gezocht en proberen daar, zoals de naam van de categorie al zegt, snel op in te spelen. Aangezien deze aanpak niet (snel) lijkt te verdwijnen, zal deze sector een van de meest uitdagende zijn en blijven wat betreft de realisatie van duurzaamheid in alle geledingen.

Meer E-news

MOOIE TERM: KAPITAALEFFICIENCY VERHOGEN, MAAR WAT SCHUILT HIER ACHTER?
Frasers Group, moederbedrijf van onder andere Sports World en in Nederland bekend...
LOYALE KLANTEN VERTEGENWOORDIGEN DE KLANTENGROEP MET MEESTE RENDEMENTSPOTENTIE
Klanten die het vaakst terug komen voor hun aankopen kosten het minst...
AFRIKA WIL MEER, EEN GROTER DEEL VAN DE PRODUCTIEKOLOM. VAN ‘RAW MATERIALS’ NAAR ‘FINISHED GOODS’
Sub-Sahara landen zitten niet stil en willen actief worden in meer onderdelen...