WEB-BANNERS-500x150_(1)
WEB-BANNERS-500x150_(1)

IN RETAIL: NIEUWE ACTIVITEITEN MBT DE ‘P’ VAN PERSONEEL

Zo wil INretail bijvoorbeeld al vroeg in contact komen met mogelijke werkkrachten door bijvoorbeeld Hechtere, intensievere banden met het onderwijs, meer erkende leerbedrijven en extra stages; in combinatie met een imagocampagne op Gen Z en jonge Millennials. Met deze insteek wil de branche organisatie het imago van de retail als werkplek en werkgever verbeteren en ook in direct contact komen met aspirant-medewerk(st)ers.
Een tweede lijn bestaat uit de pilot/opzet van een specifieke banenwinkel voor retailfuncties. Als eerste in Deventer.
In welke mate de acties van INretail ook inspelen op de nieuwe consument en gewenste dienstverlening en daarmee nieuwe, gewenste competenties is ons (nog) niet duidelijk. Daarin zou wel eens een belangrijke factor voor succes kunnen liggen. Vooral als ook de opmars van de AI-technologie wordt meegenomen in het perspectief.

Meer E-news

OUTDOOR BY ISPO REIKT 34 AWARD UIT. DACHSTEIN-FOOTWEAR BEHOORT TOT DE GELUKKIGEN
Afgelopen week werden 34 producten door een vakjury, na uitgebreide testsessies, aangewezen...
LIDL SLAAT HANDEN INEEN MET TREK BIJ PROF WIELERTEAM
Lidl wordt hoofdsponsor en strategische partner van het UCI World Tour Team...
GREENPEACE TEST EN 11 VAN DE 14 ONDERZOCHTE MERKEN VALLEN DOOR DE MAND. VAUDE’S GREEN SHAPE SLAAGT MET VLAG EN WIMPEL
Greenpeace heeft 14 duurzaamheidslabels onder de loep genomen en helaas, de meeste...

Peter Dankaart Cup 2023

Kies je favoriet