KLANTWAARDE GEBRUIKT ALS SELECTIECRITERIUM; DISCRIMINATIE?

Amerikaanse consumenten beschuldigen het Franse luxehuis Hermès ervan klanten te dwingen duizenden dollars aan andere producten te kopen voordat ze de kans krijgen om een Birkin-tas te bemachtigen, zo meldt Reuters. De beroemde, handgemaakte luxetassen zouden uitsluitend worden verkocht aan ‘goede’ klanten, klanten met ‘voldoende aankoopgeschiedenis’. Dit zou onwettig zijn…. Rechter James Donato, zelf een voormalig antitrustadvocaat, stelde dat Hermès vrij zou zijn om zijn eigen verkoopstrategie te bepalen. “Als het bedrijf ervoor kiest om vijf Birkin-tassen per jaar te maken en er een miljoen voor te vragen, kan het dat doen. Geen antitrustprobleem derhalve. Dat lijkt echter niet de inzet te zijn; de voorafgaande aankoopgeschiedenis als selectieinstrument werd centraal gesteld. Of dit selectiecriterium wel stand houdt blijft daarmee nog de vraag.

Meer E-news

JAARLIJKSE HARDWARENDAG IN SPORTS BUSINESS CENTER: 13 JANUARI 2025
Op maandag 13 januari 2025 organiseert het Sports Business Center in samenwerking...
PON BIKE OPTIMALISEERT PRODUCTIE OP BASIS VAN EFFICIENCY-DOELSTELLINGEN
Na slechts twee jaar operationeel te zijn, beëindigt Pon Bike Performance de...
BIJZONDER: CROCS-VERBOD OP SCHOLEN IN USA
Steeds meer Amerikaanse scholen verbieden leerlingen om de lichtgewicht klompsandalen van Crocs...