IN RETAIL: NIEUWE ACTIVITEITEN MBT DE ‘P’ VAN PERSONEEL

Zo wil INretail bijvoorbeeld al vroeg in contact komen met mogelijke werkkrachten door bijvoorbeeld Hechtere, intensievere banden met het onderwijs, meer erkende leerbedrijven en extra stages; in combinatie met een imagocampagne op Gen Z en jonge Millennials. Met deze insteek wil de branche organisatie het imago van de retail als werkplek en werkgever verbeteren en ook in direct contact komen met aspirant-medewerk(st)ers.
Een tweede lijn bestaat uit de pilot/opzet van een specifieke banenwinkel voor retailfuncties. Als eerste in Deventer.
In welke mate de acties van INretail ook inspelen op de nieuwe consument en gewenste dienstverlening en daarmee nieuwe, gewenste competenties is ons (nog) niet duidelijk. Daarin zou wel eens een belangrijke factor voor succes kunnen liggen. Vooral als ook de opmars van de AI-technologie wordt meegenomen in het perspectief.

Meer E-news

IWA OUTDOORCLASSICS 2025. FOCUS OP HARDWARE EN IN- EN VERKOOP
De IWA Outdoorclassics ontwikkelt zich in de laatste edities tot een beurs...
NATO ‘FLITSTOERISME’ LEGT EVENEMENTEN OP NEDERLANDSE WEGEN ACHT MAANDEN PLAT
Nederland is op 24 en 25 juni 2025 gastheer van de NAVO-top...
RECORDREEKS VAN DESIGNER OUTLET CENTER ROERMOND OOK IN 2024 NIET ONDERBROKEN
Designer Outlet Roermond ziet zijn omzet dit jaar weer stijgen. Met ca....