HYGIËNE: VOOR TWEEDEHANDS VERKOOP NAAST SCHADE EEN BELANGRIJK FENOMEEN

Minimaal 1 op de 5 Nederlanders (21 procent) koopt geen tweedehandskleding vanuit hygiëne oogpunt aldus betaalplatform Lightspeed. Geuren en ‘luchtjes’ die in de artikelen zijn achtergebleven en twijfels over of het al dan niet goed gereinigd zijn, zijn voor de meeste van deze consumenten belangrijke dissatisfiers. Daar liggen dus belangrijke uitdagingen – zoals ook voor footwear- op industrie- of brancheniveau.  Belangrijk om deze markt tot ontwikkeling te laten komen  want nog steeds vindt bijna de helft van de Nederlandse consumenten (48 procent) dat kleding die in goede staat verkeert, een tweede leven verdient. De potentie is daarom wel degelijk aanwezig.

Meer E-news

ALLEEN DE LETTERS ‘KTM’ VERBINDEN FIETSEN NOG MET MOTOREN
KTM Fahrrad GmbH en KTM AG gingen hun eigen weg na het...
‘BLACK FRIDAY’ GAAT ZEER WAARSCHIJNLIJK WEER ALLE RECORDS BREKEN
De feestdagenperiode is zeer zeker van start gegaan. Vorige week was het...
ANWB MARKETPLACE. HOE LANG NOG ‘ANWB’?
We hebben de oprichting van de marketplace al eerder geduid vanuit een...