HYGIËNE: VOOR TWEEDEHANDS VERKOOP NAAST SCHADE EEN BELANGRIJK FENOMEEN

Minimaal 1 op de 5 Nederlanders (21 procent) koopt geen tweedehandskleding vanuit hygiëne oogpunt aldus betaalplatform Lightspeed. Geuren en ‘luchtjes’ die in de artikelen zijn achtergebleven en twijfels over of het al dan niet goed gereinigd zijn, zijn voor de meeste van deze consumenten belangrijke dissatisfiers. Daar liggen dus belangrijke uitdagingen – zoals ook voor footwear- op industrie- of brancheniveau.  Belangrijk om deze markt tot ontwikkeling te laten komen  want nog steeds vindt bijna de helft van de Nederlandse consumenten (48 procent) dat kleding die in goede staat verkeert, een tweede leven verdient. De potentie is daarom wel degelijk aanwezig.

Meer E-news

HIGH END- MTB-MERK ROTWILD MAAKT COMEBACK IN BENELUX
Rotwild werd van 2019 tot 2023 vertegenwoordigd door het Belgische handelshuis Wiki...
LIDL PAKT DOOR MET SPORT-SPONSORSHIPS. VOETBAL EN WIELRENNEN SPEERPUNTEN?
Lidl wordt drie jaar lang officiële partner van de UEFA Europa League...
VITALITEITSBENCHMARK CENTRUMGEBIEDEN 2024 LAAT EFFECTEN VAN FOCUS EN AANPAK ZIEN
In het benchmarkonderzoek van bureau Goudappel worden drie verschillende categorieën onderscheiden, gebaseerd...