HET KAN DUS ALLEMAAL NOG ERGER: VIRTUELE INFLUENCERS

Wie gedacht heeft dat de terreur van de influencers de ‘top der redactionele ellende’ zou vertegenwoordigen…. Niet dus! De overtreffende trap is reeds onder ons: de virtuele influencer. We komen op het spoor van de volgende definitie: Een ‘virtuele influencer’ wordt gedefinieerd als een door de computer gegenereerde, fictief individu dat vaak gebruikt wordt voor marketingdoeleinden- specifieker, op sociale media gebaseerde strategieën. De virtuele influencer kan variëren van een onafhankelijk gecreëerde avatar tot een officiële persoonlijkheid voor het merk die een bedrijf vertegenwoordigd op verschillende aspecten in de digitale wereld. De op generatie Z-gerichte sociale media influencers Lil Miquela- die 2,9 miljoen Instagram-volgers heeft- en de Braziliaanse Lu Do Magalu met maar liefst 6,1 miljoen volgers. Deze virtuele mensen werkten samen met diverse merken, zoals Prada en Dior. Je kunt ze ook als een zegen beschouwen, want als ‘natuurlijke influencers’ zou ik me meer zorgen maken.

Meer E-news

AI AL EFFECTIEF IN FORECASTING
De combinatie van data (winkelgedrag, webverkeer, loyaliteitsprogramma’s en wat al niet meer...
SKS GERMANY’S ORANGE STORE. ONLINE B2C VRAAG- EN BESTELPLATFORM MET LOCAL FIRST-DEALER AANPAK
In de Orange Store vind je alles wat je nodig hebt voor...
ALS WHATSAPP OOK AL SOCIAL MEDIA IS…LOGISCH DAT SOCIAL MEDIA EEN HYPE IS
We besteden gemiddeld zo’n 2 uur (115 minuten) per dag aan social...