GREENPEACE TEST EN 11 VAN DE 14 ONDERZOCHTE MERKEN VALLEN DOOR DE MAND. VAUDE’S GREEN SHAPE SLAAGT MET VLAG EN WIMPEL

Greenpeace heeft 14 duurzaamheidslabels onder de loep genomen en helaas, de meeste komen hun beloften niet na.
Greenpeace heeft onderzocht in hoeverre de fabrikanten hun beloften ook daadwerkelijk nakomen. Het Greenpeace-rapport laat zien dat veel textielmerken zich zelf op de borst slaan wat betreft duurzaamheid, maar meestal is het greenwashing. Elf van de 14 duurzaamheidslabels halen de test niet.
VAUDE’s Green Shape-label kreeg de “groene duim omhoog” en daarmee de beste beoordeling.

Meer E-news

HIGH END- MTB-MERK ROTWILD MAAKT COMEBACK IN BENELUX
Rotwild werd van 2019 tot 2023 vertegenwoordigd door het Belgische handelshuis Wiki...
LIDL PAKT DOOR MET SPORT-SPONSORSHIPS. VOETBAL EN WIELRENNEN SPEERPUNTEN?
Lidl wordt drie jaar lang officiële partner van de UEFA Europa League...
VITALITEITSBENCHMARK CENTRUMGEBIEDEN 2024 LAAT EFFECTEN VAN FOCUS EN AANPAK ZIEN
In het benchmarkonderzoek van bureau Goudappel worden drie verschillende categorieën onderscheiden, gebaseerd...