GREENPEACE TEST EN 11 VAN DE 14 ONDERZOCHTE MERKEN VALLEN DOOR DE MAND. VAUDE’S GREEN SHAPE SLAAGT MET VLAG EN WIMPEL

Greenpeace heeft 14 duurzaamheidslabels onder de loep genomen en helaas, de meeste komen hun beloften niet na.
Greenpeace heeft onderzocht in hoeverre de fabrikanten hun beloften ook daadwerkelijk nakomen. Het Greenpeace-rapport laat zien dat veel textielmerken zich zelf op de borst slaan wat betreft duurzaamheid, maar meestal is het greenwashing. Elf van de 14 duurzaamheidslabels halen de test niet.
VAUDE’s Green Shape-label kreeg de “groene duim omhoog” en daarmee de beste beoordeling.

Meer E-news

DIGITALE MARKTPLAATS REFURBED OOK VAN START MET SPORTARTIKELEN
Uiteraard zijn het refurbished producten, maar aangezien het ook demo-modellen kunnen zijn,...
PEDAL PLATE: MARKTVERRUIMENDE PEDAAL-ADAPTER DIE ONDERSTEUNING VERDIENT
Wederom een Nederlands initiatief dat voor de hele branche een belangrijke functie...
L.CATTERTON (WERKMIJ. LVMH) STAPT IN BIJ TOD’S
Deze werkmaatschappij van de Group heeft, na de IPO van Birkenstock weer...