FULL CIRCLE CLOTHING: ALL-IN DIGITAAL PASPOORT?

Realtime inzicht in de circulaire levenscyclus van kleding via NFC-tags en/of QR-codes. Met dit innovatieve concept speelt de Nederlandse start-up Full Circle Clothing in op de wetgeving rondom het Digital Product Passport (DPP). De Europese Unie ondersteunt de start-up financieel en het bedrijf werd onlangs erkend door Vodafone Business als Fit For the Future.
De NFC-tags zullen inzicht geven in o.a. gegevens over de levenscyclus van het kledingstuk, de prijstransparantie en informatie over het onderhouden van het materiaal.

Meer E-news

DIGITALE MARKTPLAATS REFURBED OOK VAN START MET SPORTARTIKELEN
Uiteraard zijn het refurbished producten, maar aangezien het ook demo-modellen kunnen zijn,...
PEDAL PLATE: MARKTVERRUIMENDE PEDAAL-ADAPTER DIE ONDERSTEUNING VERDIENT
Wederom een Nederlands initiatief dat voor de hele branche een belangrijke functie...
L.CATTERTON (WERKMIJ. LVMH) STAPT IN BIJ TOD’S
Deze werkmaatschappij van de Group heeft, na de IPO van Birkenstock weer...