EXPERIENTAL RETAIL: WINKEL ALS ERVARING/BELEVING IN PLAATS VAN PLAATS VAN TRANSACTIE (PoP)

Denken in omzet per m2 bij de invulling van het winkeloppervlak is passé.
Een winkel die gefocussed is op beschikbaarheid en transacties, kan de e-commerce niet meer bijhouden. Gewenst zijn winkelconcepten waarmee de fysieke, stationaire retail zich kan onderscheiden van online winkels. En daar lijkt (product-) ervaring en -beleving de weg te wijzen. Unieke ervaringen die klanten alleen ter plaatse kunnen opdoen. En zo ook bij after-sales, service en re-commerce dienstverlening. Met dit type diensten is de transactie ‘slechts’ bijzaak. En zo zou ook het verdienmodel tussen retail en (merk-)fabrikant op een heel andere leest geschoeid kunnen worden. Eveneens niet langer (puur) transactie-based…

Meer E-news

SCHWALBE EN SKS GERMANY TREKKEN SAMEN OP BIJ ONTWIKKELING UNIVERSEEL VENTIEL EN BIJBEHORENDE 'TOOLS'
Om het fietsers in alle categorieën zo gemakkelijk mogelijk te maken, heeft...
IS HET WINKELCENTRUM PASSÉE EN HEEFT HET OUTLETCENTRUM HET MOMENTUM?
Nederlanders zijn nog altijd dol op een koopje. En aan de naam...
DECATHLON WIL GROTERE STAPPEN VOORUIT MAKEN; DECATHLON PULSE ALS ‘STOOTTROEP’!
Decathlon richt dochteronderneming Decathlon Pulse op. De nieuwe, 100% dochteronderneming focust op...