EXPERIENTAL RETAIL: WINKEL ALS ERVARING/BELEVING IN PLAATS VAN PLAATS VAN TRANSACTIE (PoP)

Denken in omzet per m2 bij de invulling van het winkeloppervlak is passé.
Een winkel die gefocussed is op beschikbaarheid en transacties, kan de e-commerce niet meer bijhouden. Gewenst zijn winkelconcepten waarmee de fysieke, stationaire retail zich kan onderscheiden van online winkels. En daar lijkt (product-) ervaring en -beleving de weg te wijzen. Unieke ervaringen die klanten alleen ter plaatse kunnen opdoen. En zo ook bij after-sales, service en re-commerce dienstverlening. Met dit type diensten is de transactie ‘slechts’ bijzaak. En zo zou ook het verdienmodel tussen retail en (merk-)fabrikant op een heel andere leest geschoeid kunnen worden. Eveneens niet langer (puur) transactie-based…

Meer E-news

PARCOM WIL PME LEGEND OVERNEMEN. SPONSOR MANAGERS VAN SPORTCLUBS ZIJN ONGETWIJFELD ‘IN ALLE STATEN’
Parcom en Just Brands hebben de ACM om toestemming gevraagd voor de...
SMART CARTS EN RFID: EFFECTIEVE TUSSENOPLOSSING WAAR AI NOG TEKORTSCHIET?
Voor Amazon heeft de try-out met kassaloze winkels een hele hoop data...
STROMER START UITROL VAN EUROPESE WEBSHOP IN NEDERLAND
De van origine Zwitserse S-Pedelec-fabrikant My Stromer lanceert zijn eerste Europese onlineshop...