EXPERIENTAL RETAIL: WINKEL ALS ERVARING/BELEVING IN PLAATS VAN PLAATS VAN TRANSACTIE (PoP)

Denken in omzet per m2 bij de invulling van het winkeloppervlak is passé.
Een winkel die gefocussed is op beschikbaarheid en transacties, kan de e-commerce niet meer bijhouden. Gewenst zijn winkelconcepten waarmee de fysieke, stationaire retail zich kan onderscheiden van online winkels. En daar lijkt (product-) ervaring en -beleving de weg te wijzen. Unieke ervaringen die klanten alleen ter plaatse kunnen opdoen. En zo ook bij after-sales, service en re-commerce dienstverlening. Met dit type diensten is de transactie ‘slechts’ bijzaak. En zo zou ook het verdienmodel tussen retail en (merk-)fabrikant op een heel andere leest geschoeid kunnen worden. Eveneens niet langer (puur) transactie-based…

Meer E-news

GREEN FRIDAY: ALTERNATIEF VOOR BLACK FRIDAY. MAAK HET POSITIEF EN CONCREET AANTREKKELIJK VOOR CONSUMENTEN
Black Friday en de hiermee gepaard gaande kortingsacties. GREEN FRIDAY zou een...
CIRCULAIR BETEKENT OOK BTW INWISSELEN VOOR EBTW
De BTW lijkt een ‘stopkracht’ in plaats van ‘duwkracht’ te hebben op...
TREK VAN START MET RE-COMMERCE VAN EIGEN MERKFIETSEN
TREK wordt ook actief op de tweedehands, de re-use markt. Het proefproject...