EXPERIENTAL RETAIL: WINKEL ALS ERVARING/BELEVING IN PLAATS VAN PLAATS VAN TRANSACTIE (PoP)

Denken in omzet per m2 bij de invulling van het winkeloppervlak is passé.
Een winkel die gefocussed is op beschikbaarheid en transacties, kan de e-commerce niet meer bijhouden. Gewenst zijn winkelconcepten waarmee de fysieke, stationaire retail zich kan onderscheiden van online winkels. En daar lijkt (product-) ervaring en -beleving de weg te wijzen. Unieke ervaringen die klanten alleen ter plaatse kunnen opdoen. En zo ook bij after-sales, service en re-commerce dienstverlening. Met dit type diensten is de transactie ‘slechts’ bijzaak. En zo zou ook het verdienmodel tussen retail en (merk-)fabrikant op een heel andere leest geschoeid kunnen worden. Eveneens niet langer (puur) transactie-based…

Meer E-news

HIGH END- MTB-MERK ROTWILD MAAKT COMEBACK IN BENELUX
Rotwild werd van 2019 tot 2023 vertegenwoordigd door het Belgische handelshuis Wiki...
LIDL PAKT DOOR MET SPORT-SPONSORSHIPS. VOETBAL EN WIELRENNEN SPEERPUNTEN?
Lidl wordt drie jaar lang officiële partner van de UEFA Europa League...
VITALITEITSBENCHMARK CENTRUMGEBIEDEN 2024 LAAT EFFECTEN VAN FOCUS EN AANPAK ZIEN
In het benchmarkonderzoek van bureau Goudappel worden drie verschillende categorieën onderscheiden, gebaseerd...