EXPERIENTAL RETAIL: WINKEL ALS ERVARING/BELEVING IN PLAATS VAN PLAATS VAN TRANSACTIE (PoP)

Denken in omzet per m2 bij de invulling van het winkeloppervlak is passé.
Een winkel die gefocussed is op beschikbaarheid en transacties, kan de e-commerce niet meer bijhouden. Gewenst zijn winkelconcepten waarmee de fysieke, stationaire retail zich kan onderscheiden van online winkels. En daar lijkt (product-) ervaring en -beleving de weg te wijzen. Unieke ervaringen die klanten alleen ter plaatse kunnen opdoen. En zo ook bij after-sales, service en re-commerce dienstverlening. Met dit type diensten is de transactie ‘slechts’ bijzaak. En zo zou ook het verdienmodel tussen retail en (merk-)fabrikant op een heel andere leest geschoeid kunnen worden. Eveneens niet langer (puur) transactie-based…

Meer E-news

CEO-WISSEL BIJ JULBO EYEWEAR
Damien Guillobez neemt het roer over van Christophe Beaud bij Julbo. Christophe...
HET STAAT TE GEBEUREN; ECHT WAAR! RACEFIETSEN MÉT TRAPONDERSTEUNING GAAT ‘BOOMEN’
Hulde aan Giant en Liv!; er is werkelijk veel durf nodig om...
VAUDE SUCCESVOL MET RETRACED-SOFTWARE IN DUURZAAM LEVERANCIERSMANAGEMENT
Softwarebedrijf heeft met VAUDE niet alleen een dedicated en ambitieuze maar ook...