EXPERIENTAL RETAIL: WINKEL ALS ERVARING/BELEVING IN PLAATS VAN PLAATS VAN TRANSACTIE (PoP)

Denken in omzet per m2 bij de invulling van het winkeloppervlak is passé.
Een winkel die gefocussed is op beschikbaarheid en transacties, kan de e-commerce niet meer bijhouden. Gewenst zijn winkelconcepten waarmee de fysieke, stationaire retail zich kan onderscheiden van online winkels. En daar lijkt (product-) ervaring en -beleving de weg te wijzen. Unieke ervaringen die klanten alleen ter plaatse kunnen opdoen. En zo ook bij after-sales, service en re-commerce dienstverlening. Met dit type diensten is de transactie ‘slechts’ bijzaak. En zo zou ook het verdienmodel tussen retail en (merk-)fabrikant op een heel andere leest geschoeid kunnen worden. Eveneens niet langer (puur) transactie-based…

Meer E-news

ON’S SUCCES IS AL FENOMENAAL. HET VIZIER LIJKT NU OOK OP SUCCES IN CHINA GERICHT
Het trackrecord van ON is al ongekend, maar het lijkt nog veel...
KIPLING SCHOENEN TERUG IN NEDERLAND
Na een jaar afwezigheid keert Kipling terug in de schoenenwereld. Voor zomer...
LE COQ SPORTIF HEEFT UITZICHT OP VOLGEND ‘LEVEN’
Een consortium van investeerders, waaronder de Amerikaanse Umbro-moedermaatschappij Iconix Brand Group, de...