HOUDING VERSUS GEDRAG. EEN KLASSIEKER

Een karakteristiek verschil tussen enerzijds meningen/verwachtingen en daadwerkelijk gedrag is een bekende ‘uitdaging’ in onderzoekland.
‘Consument vragen’ levert negen van de tien keren andere resultaten op dan ‘checken bij de consument’. Zo ook als het gaat om houding versus verwachting.
Zo is de Top-3 qua houding tegenover nieuwe technologieën in de retail gevuld met:
digitale kassabon (89%); bodyscanner om maat/fit te bepalen (81%) en virtual reality om product te ervaren/bekijken (73%). De Top-3 qua verwachting kent echter behalve de digitale kassabon (76%) meer digitale marketing-technieken zoals gepersonaliseerde aanbiedingen (52%) en gepersonaliseerde promoties (52%). Is hier sprake van oprechte privacy-issues of meer een vorm van ‘koopschaamte’?Een karakteristiek verschil tussen enerzijds meningen/verwachtingen en daadwerkelijk gedrag is een bekende ‘uitdaging’ in onderzoekland.

 

Meer E-news

PARCOM WIL PME LEGEND OVERNEMEN. SPONSOR MANAGERS VAN SPORTCLUBS ZIJN ONGETWIJFELD ‘IN ALLE STATEN’
Parcom en Just Brands hebben de ACM om toestemming gevraagd voor de...
SMART CARTS EN RFID: EFFECTIEVE TUSSENOPLOSSING WAAR AI NOG TEKORTSCHIET?
Voor Amazon heeft de try-out met kassaloze winkels een hele hoop data...
STROMER START UITROL VAN EUROPESE WEBSHOP IN NEDERLAND
De van origine Zwitserse S-Pedelec-fabrikant My Stromer lanceert zijn eerste Europese onlineshop...