HOUDING VERSUS GEDRAG. EEN KLASSIEKER

Een karakteristiek verschil tussen enerzijds meningen/verwachtingen en daadwerkelijk gedrag is een bekende ‘uitdaging’ in onderzoekland.
‘Consument vragen’ levert negen van de tien keren andere resultaten op dan ‘checken bij de consument’. Zo ook als het gaat om houding versus verwachting.
Zo is de Top-3 qua houding tegenover nieuwe technologieën in de retail gevuld met:
digitale kassabon (89%); bodyscanner om maat/fit te bepalen (81%) en virtual reality om product te ervaren/bekijken (73%). De Top-3 qua verwachting kent echter behalve de digitale kassabon (76%) meer digitale marketing-technieken zoals gepersonaliseerde aanbiedingen (52%) en gepersonaliseerde promoties (52%). Is hier sprake van oprechte privacy-issues of meer een vorm van ‘koopschaamte’?Een karakteristiek verschil tussen enerzijds meningen/verwachtingen en daadwerkelijk gedrag is een bekende ‘uitdaging’ in onderzoekland.

 

Meer E-news

AI AL EFFECTIEF IN FORECASTING
De combinatie van data (winkelgedrag, webverkeer, loyaliteitsprogramma’s en wat al niet meer...
SKS GERMANY’S ORANGE STORE. ONLINE B2C VRAAG- EN BESTELPLATFORM MET LOCAL FIRST-DEALER AANPAK
In de Orange Store vind je alles wat je nodig hebt voor...
ALS WHATSAPP OOK AL SOCIAL MEDIA IS…LOGISCH DAT SOCIAL MEDIA EEN HYPE IS
We besteden gemiddeld zo’n 2 uur (115 minuten) per dag aan social...