HOUDING VERSUS GEDRAG. EEN KLASSIEKER

Een karakteristiek verschil tussen enerzijds meningen/verwachtingen en daadwerkelijk gedrag is een bekende ‘uitdaging’ in onderzoekland.
‘Consument vragen’ levert negen van de tien keren andere resultaten op dan ‘checken bij de consument’. Zo ook als het gaat om houding versus verwachting.
Zo is de Top-3 qua houding tegenover nieuwe technologieën in de retail gevuld met:
digitale kassabon (89%); bodyscanner om maat/fit te bepalen (81%) en virtual reality om product te ervaren/bekijken (73%). De Top-3 qua verwachting kent echter behalve de digitale kassabon (76%) meer digitale marketing-technieken zoals gepersonaliseerde aanbiedingen (52%) en gepersonaliseerde promoties (52%). Is hier sprake van oprechte privacy-issues of meer een vorm van ‘koopschaamte’?Een karakteristiek verschil tussen enerzijds meningen/verwachtingen en daadwerkelijk gedrag is een bekende ‘uitdaging’ in onderzoekland.

 

Meer E-news

PAKJESTRAM IN PLAATS VAN PAKJESBOOT. TEST: CONCRETISERING VAN EEN AMBITIE
De LastMileTram, de pakjestram die een tijdlang door Frankfurt (aM0 reed, is...
KLANTWAARDE GEBRUIKT ALS SELECTIECRITERIUM; DISCRIMINATIE?
Amerikaanse consumenten beschuldigen het Franse luxehuis Hermès ervan klanten te dwingen duizenden...
WAT AI ALLEMAAL NOG MAG BRENGEN! ZALANDO POSITIONEERT ZICHZELF IN KOPGROEP
In samenwerking met Levi’s lanceert Zalando een nieuwe virtuele paskamer, die gebruikmaakt...