HOUDING VERSUS GEDRAG. EEN KLASSIEKER

Een karakteristiek verschil tussen enerzijds meningen/verwachtingen en daadwerkelijk gedrag is een bekende ‘uitdaging’ in onderzoekland.
‘Consument vragen’ levert negen van de tien keren andere resultaten op dan ‘checken bij de consument’. Zo ook als het gaat om houding versus verwachting.
Zo is de Top-3 qua houding tegenover nieuwe technologieën in de retail gevuld met:
digitale kassabon (89%); bodyscanner om maat/fit te bepalen (81%) en virtual reality om product te ervaren/bekijken (73%). De Top-3 qua verwachting kent echter behalve de digitale kassabon (76%) meer digitale marketing-technieken zoals gepersonaliseerde aanbiedingen (52%) en gepersonaliseerde promoties (52%). Is hier sprake van oprechte privacy-issues of meer een vorm van ‘koopschaamte’?Een karakteristiek verschil tussen enerzijds meningen/verwachtingen en daadwerkelijk gedrag is een bekende ‘uitdaging’ in onderzoekland.

 

Meer E-news

FULL CIRCLE CLOTHING: ALL-IN DIGITAAL PASPOORT?
Realtime inzicht in de circulaire levenscyclus van kleding via NFC-tags en/of QR-codes....
NORDISK KIEST VOOR SELECTIEVE DISTRIBUTIE
Het Deense outdoormerk Nordisk zal vanaf januari 2024 afhankelijk overstappen op selectieve...
TECHNISCHE STAF VITESSE ENTHOUSIAST AAN DE SLAG MET LOTTO-KICKSEN
Sport Group Benelux heeft de leden van de technische staf van Vitesse...