HOUDING VERSUS GEDRAG. EEN KLASSIEKER

Een karakteristiek verschil tussen enerzijds meningen/verwachtingen en daadwerkelijk gedrag is een bekende ‘uitdaging’ in onderzoekland.
‘Consument vragen’ levert negen van de tien keren andere resultaten op dan ‘checken bij de consument’. Zo ook als het gaat om houding versus verwachting.
Zo is de Top-3 qua houding tegenover nieuwe technologieën in de retail gevuld met:
digitale kassabon (89%); bodyscanner om maat/fit te bepalen (81%) en virtual reality om product te ervaren/bekijken (73%). De Top-3 qua verwachting kent echter behalve de digitale kassabon (76%) meer digitale marketing-technieken zoals gepersonaliseerde aanbiedingen (52%) en gepersonaliseerde promoties (52%). Is hier sprake van oprechte privacy-issues of meer een vorm van ‘koopschaamte’?Een karakteristiek verschil tussen enerzijds meningen/verwachtingen en daadwerkelijk gedrag is een bekende ‘uitdaging’ in onderzoekland.

 

Meer E-news

HOFLEVERANCIER FRANS MULLER BENELUX
Onder toeziend oog van de Groningse burgermeester reikte CvdK René Paas de oorkonde...
WIELERTEMPEL IN STEENTJESKERK, EINDHOVEN MET PASSENDE CEREMONIE GEOPEND
‘Voorganger’ Adri van der Poel heeft ten overstaan van circa 380 gasten...
WTL-WET AFGESCHAFT; BETER TEN HALVE GEKEERD DAN HELEMAAL VERDWAALD
De Wet tegemoetkomingen loondomein (Wtl), ook bekend als de ‘Primarkpremie’, wordt vanaf...