HOUDING VERSUS GEDRAG. EEN KLASSIEKER

Een karakteristiek verschil tussen enerzijds meningen/verwachtingen en daadwerkelijk gedrag is een bekende ‘uitdaging’ in onderzoekland.
‘Consument vragen’ levert negen van de tien keren andere resultaten op dan ‘checken bij de consument’. Zo ook als het gaat om houding versus verwachting.
Zo is de Top-3 qua houding tegenover nieuwe technologieën in de retail gevuld met:
digitale kassabon (89%); bodyscanner om maat/fit te bepalen (81%) en virtual reality om product te ervaren/bekijken (73%). De Top-3 qua verwachting kent echter behalve de digitale kassabon (76%) meer digitale marketing-technieken zoals gepersonaliseerde aanbiedingen (52%) en gepersonaliseerde promoties (52%). Is hier sprake van oprechte privacy-issues of meer een vorm van ‘koopschaamte’?Een karakteristiek verschil tussen enerzijds meningen/verwachtingen en daadwerkelijk gedrag is een bekende ‘uitdaging’ in onderzoekland.

 

Meer E-news

AI ZORGT VOOR REDUCTIE IN PERSONEELSBEHOEFTE, MAAR OOK VRAAG NAAR ANDERE COMPENTENTIES
Meer dan een kwart van de bedrijven (27,1 procent) verwacht dat kunstmatige...
OOK SPORTOKAY HEEFT NEDERLAND ONTDEKT EN START ACTIVITEITEN
SportOkay.com heeft een Nederlandse webshop geopend. SportOkay.com bestaat sinds 2013 en biedt...
'ONPLATBAAR’. HET KLINKT VERSCHRIKKELIJK, MAAR DE BELOFTE IS GEWELDIG
Scherpe steentjes, glasscherven of punaises? Deze typische veroorzakers van lekke banden vormen...