HONDENBEZITTERS: NIEUW DOELGROEP VOOR SPORT-/OUTDOORWINKELS?

Wandelen en hardlopen is de grootste fitnesstrend van de afgelopen twee jaar. En in de Covid-periode hebben ook veel mensen een huisdier in het gezin opgenomen. De combinatie zorgt voor een trend die kansen en nieuwe doelgroepen biedt voor sportretailers.Volgens de Sport and Fitness Industry Association is hardlopen de grootste fitnesstrend van de afgelopen twee jaar. Het “Covid-19 Impact Report” heeft aangetoond dat ongeveer 28 procent van de mensen is gestart tijdens de pandemie – en dat hondenbezitters ook graag hun viervoeters mee willen nemen! Het hondenbezit in Europa is sinds 2019 met meer dan 5 procent toegenomen, wat betekent dat er meer dan 92 miljoen honden in Europese huishoudens leven en graag sporten met hun eigenaren. Kortom, een segment om op in te spelen. Met speciale materialen voor de hond als ook voor de ‘baas’of ‘bazin’.

 

Meer E-news

RETAILERS MOETEN (OOK) MEDIABEDRIJF (WILLEN) ZIJN
Retailers verkopen niet langer alleen producten, ze verkopen verhalen. In een tijd...
STELLA HEEFT NIEUWE USP: SERVICE AAN HUIS MET FIETSREPARATIE.NU
“We willen elke klant snel, vakkundig en op een manier die past...
LOUIS VUITTON DOET HET IN KNOKKE TEGENWOORDIG IN EEN WITTE DROOMVILLA
In het rijtje bijzondere retailconcepten mag deze ook niet ontbreken. Louis Vuitton...