AMSTERDAM DOET HET. HOE GEKKER, HOE…….

18 april j.l. is Amsterdam begonnen aan wederom een ‘bijzonder’ experiment. Het experiment gaat terug op het winnende ontwerp van het Amsterdam Bike City Innovation Lab uit 2022. Het idee van beeldend kunstenaar Wichert van Engelen voorziet in drie verschillende snelheidslimieten: 10 km/u op trottoirs, 20 km/u op fietspaden en 30 km/u op wegen, die voor alle vervoerswijzen gelden. Dit initiatief heeft tot doel de verschillende snelheden op het fietspad soepeler te ‘managen’.Het stadsbestuur heeft in samenwerking met Vervoersvereniging Amsterdam het gebied tussen de Eerste Constantijn Huijgensstraat en de Bilderdijkstraat gekozen omdat hier veel fietsverkeer is en een smal fietspad gescheiden van de straat beschikbaar is. Omdat inhalen op dit traject door de toenemende snelheidsverschillen lastig blijkt, is hier een dergelijke aanpak beslist noodzakelijk, aldus Leva-EU.
Gekke mensen, die Amsterdammers. Een beetje jogger gaat dus naar de fietsbaan en auto’s worden klem gereden door fietsers.

Meer E-news

VERNIEUWEN IS GEEN ZAAK VAN EENS IN ZOVEEL TIJD; VERNIEUWEN IS SEMI-CONTINUE
Bristol was één van de 2024-echecs. Elise Vanaudenhove verklaart het (slechte) imago...
RECOMMERCE ONTWIKKELT ZICH VOORSPOEDIG; TREND ZET DOOR IN 2025
Zowel economische als duurzame overwegingen zorgen voor de argumentatie/motivering. Het bruto handelsvolume...
RUKT DE DIGITALE WERELD IN 2025 VERDER OP? TOEPASSING DIGITALE TWINS ALS TEST VOOR DE REËLE WERELD
In de wereld van de Formule 1 en andere race-disciplines is het...