ADIDAS VERLIEST OPNIEUW EEN TOPVROUW. HEEFT DE NIEUWE CEO HET VOORZIEN OP VROUWEN?

De nieuwe CEO van adidas, Björn Gulden, lijkt een bijzondere management- en samenwerkingsstijl te hebben. Eentje die als ‘disruptief’ kan worden gekwalificeerd ten opzichte van de voorgaande periode. Momenteel lijkt dit vooral betrekking te hebben op functies en rollen die op topniveau vooral door vrouwen worden bezet (marketing, HRM).  Recent stapte Amanda Rajkumar, enig overblijvend vrouwelijk lid van de executive board, op. In de media zorgt dit voor de suggestie dat de acties van de CEO een ‘vrouw-focus’ hebben. Dit wordt (uiteraard) officieel ontkend door de firma. Laten we hopen dat de resultaten van de acties hiervoor ook de bewijzen hiervoor aan zullen reiken.

Meer E-news

DIGITALE MARKTPLAATS REFURBED OOK VAN START MET SPORTARTIKELEN
Uiteraard zijn het refurbished producten, maar aangezien het ook demo-modellen kunnen zijn,...
PEDAL PLATE: MARKTVERRUIMENDE PEDAAL-ADAPTER DIE ONDERSTEUNING VERDIENT
Wederom een Nederlands initiatief dat voor de hele branche een belangrijke functie...
L.CATTERTON (WERKMIJ. LVMH) STAPT IN BIJ TOD’S
Deze werkmaatschappij van de Group heeft, na de IPO van Birkenstock weer...