ADIDAS VERLIEST OPNIEUW EEN TOPVROUW. HEEFT DE NIEUWE CEO HET VOORZIEN OP VROUWEN?

De nieuwe CEO van adidas, Björn Gulden, lijkt een bijzondere management- en samenwerkingsstijl te hebben. Eentje die als ‘disruptief’ kan worden gekwalificeerd ten opzichte van de voorgaande periode. Momenteel lijkt dit vooral betrekking te hebben op functies en rollen die op topniveau vooral door vrouwen worden bezet (marketing, HRM).  Recent stapte Amanda Rajkumar, enig overblijvend vrouwelijk lid van de executive board, op. In de media zorgt dit voor de suggestie dat de acties van de CEO een ‘vrouw-focus’ hebben. Dit wordt (uiteraard) officieel ontkend door de firma. Laten we hopen dat de resultaten van de acties hiervoor ook de bewijzen hiervoor aan zullen reiken.

Meer E-news

INTERNE FRAUDE IN RETAIL. HET FAD WAARSCHUWINGSREGISTER BEWIJST HAAR WAARDE
Een toename van 25% (!) in het aantal gemelde interne fraudegevallen binnen...
MR MARVIS DIFFERENTIEERT VERDER MET SHOP-IN-SHOP AANPAK
Mr Marvis heeft zijn eerste shop-in-shop geopend. De primeur is voor multibrand...
ALS LOGISTIEK EEN (GROOT) RISICO VERTEGENWOORDIGT, KUN JE OOK ZELF GAAN VERVOEREN
Een dergelijke stap is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd, maar… Een paar...