ADIDAS VERLIEST OPNIEUW EEN TOPVROUW. HEEFT DE NIEUWE CEO HET VOORZIEN OP VROUWEN?

De nieuwe CEO van adidas, Björn Gulden, lijkt een bijzondere management- en samenwerkingsstijl te hebben. Eentje die als ‘disruptief’ kan worden gekwalificeerd ten opzichte van de voorgaande periode. Momenteel lijkt dit vooral betrekking te hebben op functies en rollen die op topniveau vooral door vrouwen worden bezet (marketing, HRM).  Recent stapte Amanda Rajkumar, enig overblijvend vrouwelijk lid van de executive board, op. In de media zorgt dit voor de suggestie dat de acties van de CEO een ‘vrouw-focus’ hebben. Dit wordt (uiteraard) officieel ontkend door de firma. Laten we hopen dat de resultaten van de acties hiervoor ook de bewijzen hiervoor aan zullen reiken.

Meer E-news

FIETSMERK COWBOY: SAVED BY THE BELL
E-bikefabrikant Cowboy heeft de afronding bekendgemaakt van een overeenkomst met het Franse...
MINISTER KARREMANS NEEMT ONDERNEMERSAGENDA RETAIL IN ONTVANGST
Afgelopen 18 december nam (nu nog dubbel demissionair) minister Karremans de Ondernemersagenda...
OPMARS SCHWALBE’S UNIVERSELE CLIK VALVE SYSTEEM VORDERT
Het Schwalbe Clik Valve®-systeem dat de ambitie heeft om te worden tot...