ADIDAS VERLIEST OPNIEUW EEN TOPVROUW. HEEFT DE NIEUWE CEO HET VOORZIEN OP VROUWEN?

De nieuwe CEO van adidas, Björn Gulden, lijkt een bijzondere management- en samenwerkingsstijl te hebben. Eentje die als ‘disruptief’ kan worden gekwalificeerd ten opzichte van de voorgaande periode. Momenteel lijkt dit vooral betrekking te hebben op functies en rollen die op topniveau vooral door vrouwen worden bezet (marketing, HRM).  Recent stapte Amanda Rajkumar, enig overblijvend vrouwelijk lid van de executive board, op. In de media zorgt dit voor de suggestie dat de acties van de CEO een ‘vrouw-focus’ hebben. Dit wordt (uiteraard) officieel ontkend door de firma. Laten we hopen dat de resultaten van de acties hiervoor ook de bewijzen hiervoor aan zullen reiken.

Meer E-news

SPANNNEND! AI-TOOLS NEMEN FUNCTIE VAN SEARCH OVER. BROWSING HEEFT LANGSTE TIJD GEHAD
OpenAI heeft een nieuwe functie toegevoegd aan ChatGPT: shopping research. Hiermee kunnen...
3 W’S KUNNEN HELPEN OM MAXIMAAL RESULTAAT IN DECEMBER TE BOEKEN
In de drukste tijd van het jaar stijgt het ziekteverzuim van retailmedewerkers....
MIPS VERZEKERD ZICH VAN TECHNOLOGIE VOOR VERDERE PRODUCTDIFFERENTIE MET OVERNAME KOROYD
De Zweedse veiligheidsspecialist Mips breidt zijn leidende positie in helmbescherming verder uit:...