ADIDAS VERLIEST OPNIEUW EEN TOPVROUW. HEEFT DE NIEUWE CEO HET VOORZIEN OP VROUWEN?

De nieuwe CEO van adidas, Björn Gulden, lijkt een bijzondere management- en samenwerkingsstijl te hebben. Eentje die als ‘disruptief’ kan worden gekwalificeerd ten opzichte van de voorgaande periode. Momenteel lijkt dit vooral betrekking te hebben op functies en rollen die op topniveau vooral door vrouwen worden bezet (marketing, HRM).  Recent stapte Amanda Rajkumar, enig overblijvend vrouwelijk lid van de executive board, op. In de media zorgt dit voor de suggestie dat de acties van de CEO een ‘vrouw-focus’ hebben. Dit wordt (uiteraard) officieel ontkend door de firma. Laten we hopen dat de resultaten van de acties hiervoor ook de bewijzen hiervoor aan zullen reiken.

Meer E-news

ZONDER RUIMTE GEEN MOBILITEIT. KLINKT NOGAL CRUIJFFIAANS….
Hoe breder de scope van het thema of onderwerp, hoe complexer (de...
POLARTEC INTRODUCEERT AIRCORE: NIEUWE COMBINATIE
Polartec introduceert met Aircore een nieuw Hightec-materiaal dat ademende, waterafstotende regenjacks mogelijk...
ZWEEDSE SCOPE NEEMT MEERDERHEIDSBELANG IN GOLDBERGH
Scope Capital is een partnerschap aangegaan met het management van de Nederlandse...