ADIDAS VERLIEST OPNIEUW EEN TOPVROUW. HEEFT DE NIEUWE CEO HET VOORZIEN OP VROUWEN?

De nieuwe CEO van adidas, Björn Gulden, lijkt een bijzondere management- en samenwerkingsstijl te hebben. Eentje die als ‘disruptief’ kan worden gekwalificeerd ten opzichte van de voorgaande periode. Momenteel lijkt dit vooral betrekking te hebben op functies en rollen die op topniveau vooral door vrouwen worden bezet (marketing, HRM).  Recent stapte Amanda Rajkumar, enig overblijvend vrouwelijk lid van de executive board, op. In de media zorgt dit voor de suggestie dat de acties van de CEO een ‘vrouw-focus’ hebben. Dit wordt (uiteraard) officieel ontkend door de firma. Laten we hopen dat de resultaten van de acties hiervoor ook de bewijzen hiervoor aan zullen reiken.

Meer E-news

VAN LIER KIJKT WEER NAAR BUITENLANDSE MARKTEN
Weer zo’n moment van ‘heb ik dit bericht niet eerder gezien? Op...
ZORGT NIEUWE ADVIESRAAD EUROBIKE VOOR ONAFHANKELIJKE BELANGENBEHARTIGING?
De nieuw opgerichte en georganiseerde adviesraad moet zorgdragen voor continue uitwisseling tussen...
ERIK KRAIJ WEER ACTIEF IN DE BRANCHE. O.A VIA RS RECRUITMENT
Voor velen in de sport- en outdoorbranche is Erik een bekende naam....