ADIDAS VERLIEST OPNIEUW EEN TOPVROUW. HEEFT DE NIEUWE CEO HET VOORZIEN OP VROUWEN?

De nieuwe CEO van adidas, Björn Gulden, lijkt een bijzondere management- en samenwerkingsstijl te hebben. Eentje die als ‘disruptief’ kan worden gekwalificeerd ten opzichte van de voorgaande periode. Momenteel lijkt dit vooral betrekking te hebben op functies en rollen die op topniveau vooral door vrouwen worden bezet (marketing, HRM).  Recent stapte Amanda Rajkumar, enig overblijvend vrouwelijk lid van de executive board, op. In de media zorgt dit voor de suggestie dat de acties van de CEO een ‘vrouw-focus’ hebben. Dit wordt (uiteraard) officieel ontkend door de firma. Laten we hopen dat de resultaten van de acties hiervoor ook de bewijzen hiervoor aan zullen reiken.

Meer E-news

AMAZON GEEFT GAS IN NEDERLAND; E-RETAILERS WORDT GEEN RUST GEGUND
Amazon heeft niet alleen aangekondigd in totaal 14.000 banen te willen schrappen...
INDIA IS DE NIEUWE GROEIMARKT!
Wereldwijde mode- en luxemerken verleggen hun focus steeds meer naar India, nu...
NIET ALLEEN ISPO MUNICH, OOK EUROBIKE FRANKFURT VERLEGT KOERS
De verandering qua organisatie en vestiging van het evenement zal in 2026...