2024 ALA MCKINSEY

Schaalvergroting, consolidatie, kostenbeheersing en de zoektocht naar alternatieve inkomstenbronnen: dat zijn de prioriteiten voor retailers in 2024.
Retailers gaan verder op zoek naar schaalvergroting en manieren om kosten te besparen om hun marge en kostendruk te compenseren. In het komende jaar zal de industrie ook de eerste praktijkvoorbeelden van AI-toepassingen op grotere schaal gaan zien. Voor retail worden deze vooral verwacht in klantbeleving, maar ook voor commerciële, logistieke en ondersteunende functies zien de consultants potentieel. AI kan een enorm verschil maken om kosten te verlagen, en ook om de aanhoudende personeelstekorten te compenseren.
De aanhoudende inflatie en margedruk zal ook een verdere vereenvoudiging en internationalisering van het assortiment te zien geven om zo schaalvoordelen te creëren. Het verder ontwikkelen van alternatieve inkomstenstromen – zoals bijvoorbeeld door de eerder benoemde retailmedianetwerken zal zeker ook meer een meer toegepast worden.  Of dit laatste ‘pennywise, poundfoolish’ zal zijn, zal snel genoeg duidelijk worden!

Meer E-news

SCHWALBE EN SKS GERMANY TREKKEN SAMEN OP BIJ ONTWIKKELING UNIVERSEEL VENTIEL EN BIJBEHORENDE 'TOOLS'
Om het fietsers in alle categorieën zo gemakkelijk mogelijk te maken, heeft...
IS HET WINKELCENTRUM PASSÉE EN HEEFT HET OUTLETCENTRUM HET MOMENTUM?
Nederlanders zijn nog altijd dol op een koopje. En aan de naam...
DECATHLON WIL GROTERE STAPPEN VOORUIT MAKEN; DECATHLON PULSE ALS ‘STOOTTROEP’!
Decathlon richt dochteronderneming Decathlon Pulse op. De nieuwe, 100% dochteronderneming focust op...