Ellers. Merk en producten als resultaat van visie/aanpak: Anders dan Anderen en Goed-Beter-Best.
Een merk in eigen huis en door Veldman Sport zelf ontwikkeld.

Dit initiatief was voor Bert Jan Kelder en Dennis Vriezekolk de oplossing voor het wegnemen van een aantal knelpunten in de begeleiding van verenigingen en clubs; wedstrijdshirts die te laat geleverd worden; shorts die ineens toch een andere kleur blijken te hebben.
Regie, organisatie en kwaliteit in eigen hand te nemen en daarmee meer verantwoordelijkheid; dat waren en zijn de hoofddoelen van deze zet.

Vrij vertaald betekent Ellers in het Nederlands “anders” en dat is wat de collectie moet uitstralen. In de sportmarkt zie je toch veel van hetzelfde en met Ellers geef je een ander, eigen signaal af. Vandaar ook dat de ‘dragers’ door het leven gaan als ‘Ellers People’. Bovendien zijn alle collecties weer onderling verschillend; ze vertellen een eigen (sub-)verhaal. De eerste collectie stond in het teken van de verschillende steden in Noorwegen. In het design van de collecties stonden al eens de Noorse fjorden centraal en ook Vikingen werden ook al eens voor een hoofdrol gerecruteerd.