GREENPEACE TEST EN 11 VAN DE 14 ONDERZOCHTE MERKEN VALLEN DOOR DE MAND. VAUDE’S GREEN SHAPE SLAAGT MET VLAG EN WIMPEL

Greenpeace heeft 14 duurzaamheidslabels onder de loep genomen en helaas, de meeste komen hun beloften niet na.
Greenpeace heeft onderzocht in hoeverre de fabrikanten hun beloften ook daadwerkelijk nakomen. Het Greenpeace-rapport laat zien dat veel textielmerken zich zelf op de borst slaan wat betreft duurzaamheid, maar meestal is het greenwashing. Elf van de 14 duurzaamheidslabels halen de test niet.
VAUDE’s Green Shape-label kreeg de “groene duim omhoog” en daarmee de beste beoordeling.

Meer E-news

BRAND EVENT SPORTS BUSINESS CENTER: PRIMA OPMAAT NAAR WINTERSEIZOEN
De wintereditie van het Brand Event in Sports Business Center kon niet...
HB SPORTS VANAF APRIL A.S. IN BENELUX AAN DE SLAG MET HÄSTKO SPORTLINGERIE
Hästko’s oorsprong ligt in de Franse Alpen, met Chamonix Mont-Blanc, dé hotspot...
MARKETPLACE OF BRANDSTORE. SCHERPE SCHEIDING DER GEESTEN IN DE RETAIL?
Een groter assortiment, uitbreiding naar nieuwe categorieën en een grotere klantloyaliteit. Dat...