LABELS EN TAGS: BELANGRIJK MAAR GARANTIE?

De idee is dat via labels en tags de consument de informatie krijgt aangereikt over de gebruikte materialen, herkomst en productie. En deze daarmee productkeuzes kan laten aansluiten op eigen mindset met betrekking tot duurzaamheid.
Dit veronderstelt echter zowel een hoop kennis van het jargon, benamingen en overschat ook de tijd die aan de concrete aankoopbeslissing wordt besteed als ook onderschat de invloed van emoties en invloed van medestanders tijdens het inkoopmoment.
Belonen van goed gedrag door overheden gekoppeld aan een all-in engagement van bedrijven/merken lijkt ons daarom nog altijd de betere weg om het gewenste resultaat te bewerkstelligen. Waarbij labels en tags wel een ondersteunende functie (kunnen) hebben.

Meer E-news

PAUL BERDEN LID VAN RVC EK RETAIL
Paul Berden, eigenaar van Berden Retail b.v. is toegetreden tot de raad...
VERKOOP FIETSEN BLIJFT BESCHEIDEN POSITIEF. PRE-LOVED BLIJFT TOT NU TOE STABIEL
De Nederlandse markt voor tweewielers heeft ook in 2024 een duidelijke groei...
HUNKEMÖLLER OP WEG NAAR REFERENTIE-CASE VOOR SCHULDEN-MANAGEMENT
Hunkemöller is sinds maart dit jaar in handen van Redwood Capital Management,...